.

Friday, August 21, 2009

Ecok Poce...





InsyaAllah kita akan memulakan puasa esok hari Sabtu 22 Ogos 2009...& Alhamdullilah kerana Allah msh lg mberikan kita peluang btemu dgn bulan Ramadhan yg mulia ini..t'ingat pada insan2 lain yg pergi sblm Ramadhan mjelma..contoh thampir ialah pemergian arwah Ustaz Asri Rabbani < style="color:#800040;">Doa sepanjang bulan Ramadan

Hari Pertama
“Ya Allah, jadikanlah puasaku, puasaorang benar-benar berpuasa. Dan ibadah malamku, ibadah orang benar-benarmengerjakan ibadah. Dan jagalah aku dari tidurnya orang yang lalai.Hapuskanlah dosaku wahai Tuhan sekalian alam. Dan Ampunilah aku wahai Tuhan Maha Pengampun daripada segala dosa.”

Hari Kedua
“Ya Allah, dekatkan aku kepada keredaan Mu dan jauhkan aku daripada kemurkaan serta balasan Mu. Berilah aku kemampuan membaca ayat-ayat Mu dengan rahmat Mu, wahai Tuhan Maha Pengasih”

Hari Ketiga
“Ya Allah limpahkan aku dengan kecerdikan fikiran dan kewaspadaan serta jauhkan aku daripada kebodohan dan kesesatan. Sediakan bahagian ku daripada kebaikan yang Kau turunkan,demi kemurahan Mu, wahai Tuhan Maha Pemurah daripada segala dermawan.”

Hari Keempat
“Ya Allah berilah kekuatan kepada ku untuk melaksanakan perintah Mu dan berilah aku kemanisan berzikir.Berilah aku kekuatan melahirkan kesyukuran dengan kemuliaan Mu. Dan jagalah aku dengan jagaan dan perlindungan Mu, wahai Tuhan MahaMelihat.”

Hari Kelima
Ya Allah, tempatkan aku di kalangan orang yang sentiasa memohon keampunan.Jadikanlah aku hamba Mu yang soleh serta jadikanlah aku di kalangan auliya’ (orang yang mendapat keutamaanMu) yang hampir di sisi Mu dengan kelembutan Mu, wahai Tuhan yang Maha Pengasih daripada segala pengasih.”

Hari Keenam
“Ya Allah, janganlah aku dihina kerana perbuatan maksiat ku kepada Mu dan janganlah menyeksa ku dengan balasanMu. Jauhkan aku daripada sesuatu yang boleh mendatangkan kemurkaan Mu,dengan anugerah dan bantuan Mu, wahai kemuncak keinginan orang yang berkeinginan.”

Hari Ketujuh
“Ya Allah bantulah aku untuk mengerjakan puasa dan ibadah malamnya.Jauhkanlah aku daripada dosa-dosanya.Dan berilah aku zikir untuk mengingatiMu secara berterusan, dengan taufik(petunjuk) Mu wahai Pemberi Petunjuk kepada orang yang sesat.”

Hari Kelapan
“Ya Allah, berilah aku rezeki berupa kasih sayang kepada anak-anak yatim,pemberi makanan, penyebar salam dengan mulia, dengan kemuliaanMu tempat berlindung orang yang berharap.”

Hari Kesembilan
“Ya Allah, sediakan bagi ku keluasan rahmat Mu. Berilahaku petunjuk dengan ajaran-ajaran Mu.Bimbinglah aku menuju keredaan Mu dengan kecintaan Mu, wahai Harapan orang yang merindu.”

Hari Kesepuluh
“Ya Allah, jadikan aku di antara orangbertawakal kepada Mu dan jadikan aku di kalangan orang yang menang di sisiMu. Ya Allah, jadikan aku di kalangan orang yang dekat di sisi Mu. Dengan ihsan Mu wahai Tempat tuju orang yangmemohon.”

Hari Kesebelas
“Ya Allah, tanamkan dalam diri ku kecintaan melakukan kebaikan dan kebencian melakukan perbuatan maksiat serta fasik. Ya Allah jauhkan ku daripada kemurkaan Mu dan seksaan api neraka, dengan pertolongan Mu wahaiTuhan yang Menolong orang memerlukan pertolongan.”

Hari Kedua Belas
“Ya Allah, hiasilah diri ku dengan penutup dan kesucian. Tutuplah diri ku dengan pakaian kesederhanaan dan kerelaan. Tempatkan aku di jalan keadilan dan keikhlasan. Amankan diriku daripada setiap perkara yang aku takut, dengan penjagaan Mu, wahai Penjaga orang yang takut.”

Hari Ketiga Belas
“Ya Allah, bersihkan diri ku daripada kekotoran dan kehinaan. Berilah kesabaran kepada ku untuk menerima segala ketentuan. Berilah kemampuan kepada ku untuk bertakwa dan bergaul dengan orang baik, dengan bantuan Mu wahai Pengharap orang yang miskin.”

Hari Keempat Belas
“Ya Allah, jangan aku dihukum disebabkan kekeliruan yang ku lakukan.Ampunkan aku daripada kesalahan dan kebodohan. Janganlah kau jadikan diriku sasaran bala dan malapetaka, dengan kemuliaan Mu wahai kemuliaan kaum Muslimin.”

Hari Kelima Belas
“Ya Allah limpahkan rezeki kepada ku berupa ketaatan orang yang khusyuk.Lapangkan dada ku dengan taubat orangyang menyesal, dengan keamanan Mu wahai Keamanan orang yang takut.”

Hari Keenam Belas
“Ya Allah, berilah kemampuan kepada ku untuk menjalani kehidupan seperti mana kehidupan orang baik. Jauhkan bagi ku kehidupan orang yang melakukankejahatan. Lindungilah aku dengan rahmat Mu hingga ke alam akhirat, demi ketuhanan Mu wahai Tuhan sekalian alam.”

Hari Ketujuh Belas
“Ya Allah, tunjukkan bagi ku amal kebajikan dan penuhilah hajat serta cita-cita ku, wahai Tuhan yang Maha Mengetahui segala keperluan tanpa ungkapan permohonan. Wahai yang Maha Mengetahui segala yang ada dalam hati sekalian makhluk. Selawat dan salam ke atas Nabi Muhammad dan keluarga baginda yang suci.”

Hari Kelapan Belas
“Ya Allah, sedarkan aku untuk mencari keberkatan. Terangkan hati ku secerah cahaya dan bimbinglah aku serta anggota ku untuk mengikuti segala ajaran Mu, dengan cahaya Mu wahai Penerang hati orang yang bijak.”

Hari Kesembilan Belas
“Ya Allah, penuhkan bahagian ku dengan keberkatan dan mudahkan bagi ku menujuke arah kebaikan. Jangan kau jauhkan aku daripada ketenteraman kebaikan,wahai Pemberi Petunjuk kepada kebenaran.”

Hari Kedua Puluh
“Ya Allah, bukakan bagi ku pintu-pintu syurga dan tutupkan bagiku pintu-pintu neraka. Berilah kemampuan kepada ku untuk membaca ayat-ayat suci al-Quran,wahai Pemberi ketenangan dalam hati orang beriman.”

Hari Kedua Puluh Satu
“Ya Allah, berilah aku petunjuk untuk mendapat keredaan Mu. Janganlah engkau biarkan syaitan menguasai diri ku.Jadikan syurga tempat tinggal dan berehat bagi ku, wahai Pelaksana keperluan orang meminta.”

Hari Kedua Puluh Dua
“Ya Allah, bukakan bagi ku pintu kelebihan dan turunkan bagi ku keberkatan mu. Berilah kepada ku untuk melakukan sesuatu yang mendatangkan keredaan Mu dan tempatkan aku dalam syurga Mu yang luas, wahai Penjawab doa orang dalam kesempitan.”

Hari Kedua Puluh Tiga
Ya Allah bersihkan aku daripada segala dosa dan jauhkan diri ku daripada keaiban serta tanamkan ketakwaan dalam hati ku, wahai Pengampun kesalahan orang yangberdosa.”

Hari Kedua Puluh Empat
“Ya Allah, aku bermohon kepada Mu perkara yang mendatangkan keredaan Mu.Aku berlindung dengan Mu daripada perkara yang mendatangkan kemarahan Mu dan aku bermohon kepada Mu kemampuan untuk mentaati Mu serta menghindari kemaksiatan terhadap Mu, wahai Pemberi kepada yang meminta.”

Hari Kedua Puluh Lima
“Ya Allah, jadikan aku orang yang menyintai auliya’ Mu dan memusuhi musuh Mu. Jadikan aku pengikut sunnah nabi Mu, wahai Penjaga hati para Nabi.”

Hari Kedua Puluh Enam
“Ya Allah, jadikan usaha ku sebagai usaha yang sentiasa disyukuri, dosa-dosa ku sebagai dosa yang diampuni,kebaikan ku sebagai kebaikan yang diterima dan keaiban ku sebagai keaiban yang ditutupi, wahai Tuhan Maha Mendengar daripada semua pendengar.”

Hari Kedua Puluh Tujuh
“Ya Allah, berilah rezeki berbentuk ganjaran Lailatul Qadar kepada ku,ubahkan perkara sulit menjadi mudah,makbulkan permintaan maaf ku dan hapuskan dosa serta kesalahan ku,wahai Tuhan Maha Penyayang kepada hamba soleh.”

Hari Kedua Puluh Lapan
“Ya Allah, penuhkan hidup ku dengan amalan sunnah dan muliakan aku dengan diterimanya semua permintaan, wahai Tuhan yang tidak disibukkan oleh permintaan orang meminta.”

Hari Kedua Puluh Sembilan
“Ya Allah, hiasilah aku dengan rahmatMu dan berikanlah aku petunjuk serta penjagaan Mu. Bersihkan hati ku dengan fitnah, wahai Pengasih kepada hamba yang beriman.”

Hari Ketiga Puluh
“Ya Allah, jadikan puasa ku disertai dengan rasa syukur dan diterima olehMu melalui jalan keredaan Mu serta keredaan rasul Mu, cabangnya yang kukuh dan kekuatan keberkatan, demi kenabian Muhamad saw dan keluarga baginda yang suci dan segala puji bagi Allah, Tuhan sekalian alam
n>

Thursday, August 13, 2009

Jelajah Dunia Nur Kasih...

Sebenarnye smpai skrg aku ttnya2 best sgt ke citer Nur Kasih tu???
memana aku g, asyik2 nur kasih...asyik2 nur kasih..
aku prnh tgk episod 1 ke 2 nth aku pun x tau..
time tu remy ke nama pelakon tu..dia naik train ngn abg dia nk lik kg..
tu jer..aku rs aku nk try test cuba tgk la citer nie..
btl2 ke best spt yg diwar2kn..(ejaan ni btl ke??)...haha...
klu x best kena arr korg sume..:p

ps:post ke-3 ri nie hehe..

Pergi Tak Kembali

Ust. Asri Rabbani meninggal dunia... Innalillahhiwainnailaihirajiun......
berita nie mmg mgejutkan..yelah tetiba jer, x pernah plk tau smda arwah sakit/sbgnyer..
aku tau pun koz aku bk FB n member2 sume post status dorg psl Ust. Asri nie..ms tu kira2 dlm kul 12.30..arwah disahkan meninggal dunia kul 11pg. time tu aku kat melaka mall eh silap..time tu aku kat MITC tgk pameran MAHA...

utk berita penuh g link ni http://malaysiakini.com/news/110443.

semoga ronya dicucuri rahmat...Amin.Al-Fatihah...

ps: aku lmbt post koz ada kls kul 2...

Tension giler...

Hmm..apekejadahnyer smlm...g kls then aku leh balik plk..what happen?? xmo la inform kat sini..

pastu mlmnyer big boss BITD belanja mkn mek'd hepi bangat sih...xde plk gmbr nk tunjuk kat sini..klu ada nnti leh hapdet..

pastu mlmnyer/pgnyer plk..aku tension giler klu otak nie ada wyr mau dah bselirat2 dah..semak samun..hura-hara..
mn x nyer, aku tgh wat lab database security..then diganggu plk..psl hal proposal web ngn bengkel 2..hadoyai..elok2 dah aku hapdet propoosal web tu..x leh bk plk..file korap..agaknyer pc nie bkurap kut sbb cucuk pdrive kat lab kampus..smpai virus tu kn kat file tu..dlm ms sm boss n member aku tnya psl bengkel..ayayai...tpaksa la aku mcari smgt menenangkn diri..yelah ms tu gak aku wat lab..giler lenguh tgn aku nie..dah mcm robot..

then 1stly aku settlekn dulu proposal bengkel..wat lik step by step..Alhamdulillah proposal web bjaya..then aku wat lab database security plk...ok bjaya jgk..biarpun pinggang aku dh tpusing 90% hehe..cover plk pblm...susah2 aku wat cover manual hehe :p..pastu settle 2 keje...then psl bengkel..aku kn wat flowchart...in pgress...msti siapkn segera...sume settle..

then time to rilex..jam dah kul 3.30pg...sempat jgk lg tu men poker..tp klh teruk tggl 0 chip aku..then tido ler..koz dh 0 hehe....