.

Sunday, March 28, 2010

Mulanya di sini....

Masa berlalu tlalu pantas tanpa aku sedari…tak lama lagi aku akan meninggalkan utem.x lm pun lg lebih krg sebulan lebih je..x lm lg final exam akan mjelma..cmne ms nie blh bgerak tlalu pantas ye?..aku rs baru je smlm aku g MHS…knl ngn kwn2 baru kat utem nie..ms memula aku msk utem nie..aku dok sebilik ngn Shasha n sorg dak dip utem yg smbg degree ( blagak nk mampos…konon2 senior utem la tu ) ntah mn dak tu skrg..confirm dah abis utem pnya…n dak umh aku eiza dak dip..yg lain2 aku kurg kenal…so aku ngn dak 2 org nie la selalu g sm2 mjlni aktiviti MHS..smpaikn ada member aku nie x mandi pg sbb t’lambat, haishh..sape la tu, jgn mls2 mandi lg tau…hik..hik..hik…


X sgka lps MHS kita tpisah mbawa haluan mgikut course msg2…patutnya aku dok serumah ngn shasha, eiza n lg sorg dak aku knl ms dlm bas Sal dak bits..mcm aku bgtau td mgkin Allah nk temukan aku dgn kwn2 baru so aku tcampak kat tgkat 2 ke 3 ntah aku pun x ingat..x sgka kat umh tu ada 2 org dak yg sm kls ngn aku..khaizura & asyikin(ein)..


Tp dorg pun x smpt nk kenal aku sgt..sebab awal2 aku dah cuti 2 mggu aku lik kg….smpaikan dorg pun x knl ms aku msk lik umah tu…hehe…oh ya kat umh nie jgk aku knl Azie, bunga, nad, cley, Sharon, anis dan bella..ada sesapa x yg aku x sebut?? Ms tu aku dok sebilik ngn cley & anis…sorg dak sabah lg sorg dak selangor banting klu x silap..anis nie pdiam ya amat..dia plk geng ngn nad, bunga dan jgk azie..so dia selalu la mhijrahkan diri dia ke bilik yg lain…cley plk kaki study…so ms dia isi dgn study je…aku plk..awal2 tu demam…so aku plk mgisi ms aku dgn tido muahahahha…mcm2 kisah yg jd kat umh nie aku btl2 hilang ingatan la berapa no umh tu ye?..ada kisah duka, ada kisah duka…biasalah kat mn2 tempat pun ada yg best ada yg x best….


Lps tu pindah pangsapuri plk..aku sekali lg sebilik ngn cley..kami 2 org je dlm bilik tu…smpai masak pun dlm bilik klu ada bilik air tu alamatnye kami bkurung 24jam dlm bilik la..kat umh nie aku knl ngn dak2 lain lg..yana dak bitm, nurul, raihan, aina, eika1 n eika2…hehe…sbb ada 2 eika..ada lg x aku lupa sebut??kat umh nie aku x berapa rapat sgt ngn dorg..sbbnye kos kitorg lain2 so waktu kls pun lain2..klu sorg ada kat umh mgkin yg lain xde kls..klu dok umh pun kdg2 tido, yg lain jaga..bile aku jaga yg lain tido..smpaikan lupa dok 1 umah aiyaakkkk…bukan slh aku ye..aku bkn sombong cume suke dok sorg2..dah jd mcm hobi plk..cley pun bjangkit ngn aku agaknye suke dok dlm bilik…aku mmg la cmnie klu kat kg pun aku suke memerap dlm bilik..smpaikan mak aku @ arwah nenek aku kena check aku wat ape dlm bilik…lawak kn..tp nenek dah xde..dah xde dah insan yg aku syg tu..yg suke check aku wat ape dlm bilik…aku ada kat utem nie pun sbb arwah nenek…wpun dia suke mrh2 aku tp aku tau dia sgt syg kn aku….


Nenek meninggal ms thn pertama aku kat utem..dlm thn 2007…18 Oktober 2007..bulan kelahiran aku..seminggu lps bday aku…dah la ms tu aku lama x balik..bkn x nk blk tp dah akhir sem byk assg, projek, sume…aku lik pun sempena cuti nk raya…rupenye itulah Syawal t’akhir aku bsama nenek…nenek sakit sblm bln puasa lg…mak abah sume x bgtau aku sbb x nk pelajaran aku tganggu…cm mak ada ckp nenek x sihat je..aku x sgka la plk x sihat yg dimaksudkan rupenya sakit yg kritikal..smpai2 kg 28 Ramadhan, aku jmpa nenek…nenek dah x knl aku Ya Allah smpai mcm nie sekali…aku thn kn je air mata dr menitis masa tu…ms ry ke-6, aku kat umh..adik bongsu aku pggl aku..dia ckp kak long mak panggil…aku x tau ms tu nenek dah xde…aku siap leh mandi lg pastu mkn…adik aku pggl lg sekali br dia ckp..nenek dah xde. Aku…aku rs mcm kat awang2an…btl ke xde..sakit ke nenek tu…lm jgk baru aku g tgk, yg peliknye knp aku x menangis pun…pdhal kat depan mata aku badan nenek dah ditutupi kain batik smpai ke kepala…mak abah, mcik sume bc yassin kat tepi jenazah nenek..mak ckp kat aku amik yassin baca…aku ikut je…aku jgk ikut mandikan jenazah arwah nenek..lps tu smpai jgk mcik & pcik aku yg balik ke bandar semula sehari sblm nenek meninggal…aku rs tselit perasaan mrh..dorg sibukkn hal keje..smpai sanggup tgglkan mak dorg yg tgh sakit…ada jgk pcik yg x smpat lgsg tgk arwah nenek..sbb smpai2 jenazah dah dikebumikan…aku pun ikut gak g kubur…dan itulah kali t’akhir aku g sn…insyaAllah nnti aku akan pegi melawat lg…skrg nie yg btl2 wat aku mrh sume tgh sibuk2 kn harta…kat mn diorg ms arwah nenek rindu kat dorg, nk dorg beraya sm2…kat mn dorg ms nenek msh hidup?? Sibuk dgn urusan dunia..smpai dah xde ni pun, msh nk sibukkan dunia…Ya Allah tabahkan hati aku & keluarga aku mhadapi sume nie..Along akan ubah nasib kita…aku x doa kan pun yg buruk2 utk pakcik2 & makcik aku yg lain tu…tp ingat Tuhan akan bls apa yg kita buat…jgn smpai 1 ms nnti anak2 sikit pun x herankn korg bila dah mati..sbb asyik uruskan harta….


Kemudian aku still kat pangsapuri tp lps tu aku lgsg x dok dgn dak sefakulti..apatah lg dak kls…aku dok ngn dak fakulti lain dak FKE..aku bkn la kamceng sgt ngn dorg…knp aku x dok ngn dak kls?? Ntahla aku rs sbb aku x kamceng jgk ngn dak kls kot…lgpun aku nk mgelakkan mslh…aku x nk hal kls gaduhnya smpai ke rumah…aku nk bila dok umh aku leh kosongkan fikiran aku dr pk hal dak kls…tp biasalah..dak umah pun ada mslh ngn aku..x tau la knp..dengki kat aku kot…time nie aku x sgka rupenya ada jgk lect. yg syg aku yg sedar kewujudan aku..wpun aku selalu x dtg kls..dah la x dtg kls..x bg mc plk tu..tima kasih Dr. Samad Shibghatullah & En. Erman Hamid…keprihatinan anda pd sy x kn sy lupakan…terima kasih kerana memahami keadaan sy..TERIMA KASIH….


Skrg nie aku msh dlm proses mhabiskan sisa baki sem nie dgn penuh kepayahan…saat aku menaip entry kali nie..aku msh demam dah smggu dah aku demam..aku x hrpkan pun aku dpt A utk PSM atau utk mn2 subjek yg lain..tp skrg ape yg aku harapkan aku blh melepasi segala rintangan dan cabaran sem nie..aku dah x sggup nk dok kat utem lm2…aku rs dah smpai ms, utk aku bhdpn dgn dunia sbnr…utk aku melangkah menuju destinasi seterusnya…dan aku akan buktikan aku akan smpai ke kemunjak… ape2 pun aku x kn lupakan segalanye di sini…sbb ape yg aku bakal corakkan di masa dpn segalanye MULANYA DI SINI…..


p/s: sbnrnye sbb utama aku smbg blaja adalah kerana tpengaruh dgn citer DUNIA BARU...aku nk merasa pgalaman dok kat "yunibersiti" ada x sm mcm dlm citer tu....giler ntah hape2 pnya sbb ntah kn...hahaha...


0 kesan degil: