.

Saturday, April 03, 2010

April Fool di akhir sem....

slm sume...sbnrnye dah lm aku nk tulis post nie tp asyik x bkesempatan je...kejadian ini berlaku pd 1 April 2010....citernye begini...

pg itu aku x tido pun...tetapi knp ntah aku merasakan cukup mls nk g ke kls....tp memandangkan aku perlu rajin...& perlu mgikis rs mls thp cipanzieee itu...aku pun bgn mndi & siap2 ala kadar je utk ke kampus....kuar2 bas pun dah ada....aku dgn 2 org lg dak kls aku pun menaiki bas tsebut...lalalala~ suke bkn sbb ape...x suke pun sbb kn bdiri...ish kata bas byk..tp kn bdiri jgk g ke kls...tiba2 aku mdengar bunyi yg sungguh indah...aku fikir itu bunyi henpon ku...tp seingat aku xde la plk aku set tones lagu cenggitu...aku raba2 henpon yg ada di poket ku dgn bhati2 tnpa disedari oleh sesiapapun..yelah malu la klu btl2 bkn henpon aku yg bunyi...raba punya raba...sah bkn henpon aku....upenye henpon member aku...aku pun bkata di dlm hati...mak dia kut kol...so aku trs melayan perasaan smbil melihat keindahan di sepjg pjlnn ke kampus....tiba2 aku menerima khabar gembira dr member aku...dia ckp kls pg nie xde...yahooo kls xde...ape??? kls xde...hampes kelapa btl...di saat ini berita gembira bkn lg 1 yg mgembirakan....x kn aku nk soh driver bas tu pusing lik semata2 nk anta kami yg seramai 3 org nie...huk...huk...tima kasih la aku ucapkan utk org yg bg khabar gembira tu...

smpai2 di kampus...aku pun jln menonong utk ke cafe bsama2 mereka....tp yg pelik sume dak cina kls aku xde...maknanya huh xde maknanyer....eh bkn2..maknanyer dorg tau la kls xde pg nie...adoiyai...xpelah pk positif...sekalipun kls pg nie btl...aku ttp ada kls kul 11...bas last pun kul 9...so setakat 1 jam tu apedehal....aku pun mkn la dgn gembira bsama seorg lg kwn dr course bitm....dah mkn, amik paper free...bc berita terkini yg blaku di dlm malaysia...luar malaysia aku x bc plk..pastu aku dah pening2 kepala...aku pun g la ke surau...m'imarahkan surau....btl2 ramai aku ingat xde org kat surau nie...bknnye ada ceramah agama ke ape..tp tido...* p'buatan ini tidak digalakkan utk dicontohi terima kasih....pastu aku pun melelapkan mata...pastu ish asyik pastu je...pastu msti la pastri kn...ok pastri aku dgr bunyi lagu2 lagi..ish sape pnya henpon la bising2 nie...sekalinye henpon aku daa...ish2 malu sbb wat bising...sape plk msg aku nie...sbb bunyi tones tu aku khaskan utk msg....upenye aku mdpt 1 lg khabar gembira yg bbunyi seperti ini..."kls batal sbb lect. x sihat"yuhuuuu...sungguhla gembira, smpai aku rs nk melompat2 si katak lompat..lompatlah tinggi2....dan terbang hingga ke langit ke7...msg tu aku terima pd pukul 9.30pg & bas plg awal utk pulang ialah pukul 11.30 pg....btl2 indahkn hari nie aku mbuang ms hampir 6 jam dok kat kampus....bsusah payah g kampus naik bas bdiri plk tu....semata2 utk mkn kat cafe & tido x smpai 5 minit kat surau...how a lovely day that I have in my life ( belasah je wpun ayat nie mgkin x btl )

pastu...tunggu la bas...tunggu..punya..tunggu....punya tunggu....11.30 la br smpai basnyer...yg aku rajin tggu pns2 kat bus stop tu apekedehal ntah...kn lebih baik smbg tido kat surau tu....blk2 trs landing kat tilam empuk...& trs lena diulit mimpi....

kesimpulannye hari nie aku btl2 diperbodohkan...APRIL FOOL... :-(

------

oh ya ri nie aku g mkn2 kat umah slh sorg lect. bgn2 tido ptg tu aku trs muntah2...knp ye? nk kata mknn tu yg mbuatkan aku muntah2 mcm x logik plk...sbb aku sorg je yg muntah2...lgpun aku x mkn sume mknn yg ada...pelik2...tp ape yg aku rs skrg...aku x sdp bdn :-(


0 kesan degil: