.

Wednesday, June 02, 2010

Ada apa dgn nama?

Nama? Knp plk tetiba aku nk bcerita pasal nama ni?ok dpendekkn cerita ntah mcmn aku tmsk 1 forum ni,sbnrny aku sk sgt ngn nama Qalesya,lgpun kn ada lagu tajukny Qalesya mcm kiut je kn,2 la ceritany bgmn aku leh tsesat kt forum 2.

Bc pnya bc aku pun mula t'fikir trend org skrg iaitu sk bg nm anak pjg2 mcm keretapi...pjg 1 hal,susah nk eja plk 2,bygkn dlm huruf rumi pun susah nk eja apatah lg dlm huruf jawi,tp aku rasa ramai org zaman ni x reti menulis dlm TULISAN JAWI! Aku bkn mgata ke apa 2 mmg hakikatny, smpai kn doa2 yg jrg diamalkn kn tulis dlm tulisan rumi br blh bc,dunia dh akhir zaman, ni la slh 1 tndany bila bkurangny org yg reti bc AL-QURAN.

Makna?ntahla aku rs nama 2 jauh sekali ada makna dlm islam.

Ok smbg citer pasal nama td, ni ha nama2 yg smpt aku catitkn korang nilaikn la sdri:

Azfazarahlisya Azliesyah

Auddra Hannah Leesha

Ni nama plg pjg n plg mgarut aku jmpa

Tefila Yuan Ainaxyla Azzhahra

Aku x nafikan ada antara pth pkataan dlm nama 2 yg ada makna. Tp apa gn klu dh bcmpur aduk xde maknany lg dh..lg 1 korang pk la nk pggl apa klu nama pjg mcm keretapi 2?hoho...slmt bfikir utk semua..

Oh ya kesian kat dak yg nama pjg2 2, time exam org dh start jwb soklan dia msh lg tulis nm...n kesian jgk kt si suami y dpt bkl isteri nm pjg n susah nk sebut apatah lg nak eja, mau tcungap2 myebut nama,dh kn akad nikah bkali2.x lupa jgk ms wat akikah sian kat org yg buat pyembelihan 2, nk sebut nama payah, cnfirm yg sembelih 2 org yg dh b'umur sng citer org tua la.so korang smbg la pk ye.tata...adios, slm.


0 kesan degil: