.

Friday, June 04, 2010

Doa Untuk Kekasih

Sebenarny sblm ni aku ada jgk dh post entry cmnie tp ni version lain. Ok x yah intro pjg2 ni aku titipkan doa untuk psgn kekasih

Bismillahirahmanirahim

Ya Allah
Seandainy tlh Engkau catatkn
Dia milikku, tcipta buatku
Satukanlah hatiny dgn hatiku
Titipkan kebahagiaan antara kami
Agar kemesraan itu abadi

Ya Allah
Ya Tuhanku yg Maha Mgasihi
Seiringkanlah kami melayari hidup ini
Ke pelabuhan yg sejahtera & abadi
Maka jodohkanlah kami

Tetapi Ya Allah
Seandainya telah Engkau takdirkan
Dia bukan milikku
Bawalah dia jauh dr pndanganku
Luputkanlah dia dr ingatanku
& peliharalah aku dr kekecewaan

Ya Allah
Ya Tuhan yg Maha Mgerti
Berilah aku kekuatan
Menolak bygnnya jauh ke dada langit
Hlg bsama senja yg merah
Agarku sentiasa tenang
Wpun tnpa b'sm dgnnya

Ya Allah yg tcinta
Pasrahkn aku dgn takdirMu
Sesungguhny apa yg tlh Engkau takdirkn
Adalah yg tbaik utkku
Sesungguhnya Engkau Maha Mgetahui
Segala yg tbaik buat hambaMu ini

Ya Allah
Cukuplah Engkau sahaja
Yg mjadi pemeliharaku
Di dunia & di akhirat
Dgrkanlah rintihan dr hambaMu yg daif ini
Jgnlah Engkau biarkn aku sdrian
Di dunia mahupun di Akhirat
Mjuruskan aku ke arah kemaksiatan & kemurkaan

Maka
Kurniakanlah aku seorg pasangan yg b'iman
Agar aku & dia sm2
Mbina kesejahteraan hidup
Ke jln yg Engkau redhai
& kurniakanlah pdku keturunan
Yg soleh & solehah

Ya Allah
Berikanlah kami
Kebahagiaan di dunia & di Akhirat
& peliharalah kami dr azab api neraka

Amin...Amin Ya Rabbal'aalamin...

0 kesan degil: