.

Friday, June 25, 2010

Pudu Raya vs Pudu Jail

Yeah bjumpa lg kita...aku tgh mcuri ms yg ada sket je lg nie...sbnrnye dah lm dah aku nk taip entry baru tp asyik wat mende yg melalaikan je..smpai dh x smpat nk menaip kat sini...ape mende yg melalaikan aku wat tu? hehe...aku main game kat FB treasure isle..jd giler plk main mende nie pastu lg satu game yg mguji kepantasan dan ketepatan jari jemari anda menaip ialah jam legend main gitar wooo...so korg leh la jd gitaris hehe...nie link dia http://www.jamlegend.com/ ( nnti aku wat auto link ye, skrg nk cpt menaip nie..) knp aku nk cpt menaip? aku nk cpt sbb sbnrnya aku byk hal yg perlu dibereskan psl PSM nie..nk print lg nk anta jilid lg...harap2 dpt smpai sblm opis tutup..

nie gmbr pudu raya yg plg latest...cantik la sket dr yg sblm2 nie...

ok...smbg lik citer psl tajuk kali nie...ape beza pudu raya ngn pudu jail...pudu raya baru je tutup..sbb tgh renovate mgkin dlm beberapa bulan lg siapla kut...ms tu nth aku smpt merasa g pudu raya ke tak nth agaknye...mklumlah thn tu aku dah kat Ostolia smbg master chewah...(korg doa2kan jelah ye...Amin)...Pudu Jail plk dah lm tutup dah then org kata tmpt tu bhantu ye ke? mungkin la jgk kot...sbb dah ramai yg mati kat tali gantung di Pudu Jail tu...aku ingat lg aku pernah g melawat Penjara Pudu tu sempana ulang tahun yg ke 100 aku pun dah x ingat ms tu aku derajah bape...

msk ke dlm tu rs sayu je...x tau la sbb ape...pastu rs bulu roma nie mcm bdiri...aku msk dari 1 cell ke 1 cell yg lain byk lukisan2...lukisan2 tu sgt2 cntik..ada gmbr pompuan, gmbr pemandangan n mcm2 lg la...mlgnye ms tu aku x amik gmbr lgsg pun huhu..

gmbr yg ada nie pun aku google jer...

ada la jgk member2 aku yg amik gmbr konon2 dorg dlm pjara...ceh nk sgt jd banduan agaknyer...tp seyes aku ckp lukisan tu t'amat..amat...amat cantik...pastu ms tu ada jual eskem kat dlm kwsn Penjara Pudu tu sempena hari lawatan tu rege eskem tu RM2...beso giler & amat sedap...smpai skrg aku x pernah jmpa dah eskem yg sesedap itu...then kitorg juga dibawa utk merasai sendiri suasana ketika hukuman gantung dijalankan...siap dok kat dlm bilik gantung tu...suasana dia gelap giler then dorg psg video yg btl2 tjadi...sblm msk tu Penjaga Pudu Jail tu dah bg amaran..sape2 yg lemah jantung ke, sakit jantung ke, jantung blubang ke n ape2 jelah yg bkaitan dgn kelemahan smgt dan ketekejutan melampau dilarang msk..n sbnrnyer aku pun x msk seram giler sehh...sgt2 seram...yg aku tau tu pun member aku la citer sbb dorg berani msk tp kuar je dr bilik tu..aku tgk muke sorg2 pucat semacam je trauma agaknyer....tu citer btahun2 yg lalu..tp baru2 nie aku dgr citer bhwa Penjara Pudu akan dirobohkan...klu dah roboh tu xdelah lg dah Penjara Pudu...n hantu2 kat Penjara Pudu tu plk nk dok mn?? Err korang fikir2 kan lah ye...aku seram nie... chow dulu, adios....

gmbr2 pudu jail sblm & sdg dirobohkan




nota tapak kaki ku bukan tapak kaki kau : smggu je lg nk LI mood : lalala...suka cmpur ntah la sukar ditafsirkan perasaan ini..., bis LI aku bkl bgelar GRADUAN...suker giler...lps nie klu lalu tepi penjara pudu dah xde la nmpk gmbr pemandangan yg dilukis oleh bks2 penghuni penjara pudu tu kan sedihnyer...:(


0 kesan degil: