.

Monday, July 19, 2010

Cara untuk menambah follower

follower aku yg seramai 75786547 - 75786534 = 13 :P

Walaupun follower blog aku ni xde la byk mn...tp aku ttp nk wat entry psl nie...entry nie aku dh translate dr pelbagai tajuk yg aku jmpa...caranya ialah :

1. Kandungan in english content hehe
  • kandungan anda harus bermatlamat, fokus, menarik & bermanfaat...--> ada jgk entry yg aku post bmanfaat contohnye cara nk install oracle form hehe :p
2. Blog Template
  • Template pun penting jgk. So cari la template yg sesuai, yg x myakitkan mata..contohnye warna yg terang giler & myilaukan pndangan mata..bhaya tu..bkn je mata jd sakit mau leh buta tu hehe--> template aku kale pink okla tu kot hik..hik....
3. Social blogger comunity in malay Komuniti Sosial Pemblog :)
  • contoh blogger sosial comunity nie ialah blogcatalog.com dan bloggerunited.com --> yg nie aku x tau ape gn nyer & cmne nk guna...
4. Analisa Lalulintas
  • Hehe ingatkan kat jln raya je ada analisa lalulintas upenyer kat blog pun ada gak. yg aku fhm psl analisa lalulintas nie ialah..klu org taip kat google tu ada la senarai nm blog kira related by topic yg org google. klu slh btlkn ye. --> aku dah byk kali taip kat google x pernah jmpa pun blog aku.
5. Widgets
  • Widgets pun mbntu jgk...byk contoh2 widgets yg sedia ada. tggl nk copy je..link2 yg mberikn pbaca info pun amat bguna menarik follower. --> aku letak waktu solat, jam & kalendar ok ler tu kn.
6. Komen.
  • Klu rajin tu pegila komen kat mn2 blog org lain, pastikan isi bernas & tepat...jgn la men hantam je ckp ape. sbb kt2 tu melambangkan siapa kita. So bhati2 dgn setiap pkataan yg keluar dr mulut/dr jari2 anda...
7. Jadi follower
  • Rajinkan diri anda bjlan2 tgk blog org lain & jd follower dia tlebih dahulu..pastu soh dia follow blog korg...i follow u...u must follow me tau :p --> aku selalu follow org..tp org xmo pun follow aku sedih btl :(
sbb2 tmbhn...
utk gurl --> kn cantik
utk boye --> kn hensem
tp x sume okay...

Rasanyer tu jelah dulu setakat nie..nnti klu ada lg aku akan wat penambahbaikan entry ini..adios..


0 kesan degil: