.

Sunday, August 22, 2010

Hampeh Betooool!!!

Aku nk jd pkritik drama plk kali nie..drama yg aku nk kritik ialah Epilog Syurga Cinta.


  1. Doktor bgtau keadaan kesihatan ita kat atok siti..pdhal ita tu ada bpk…leh plk bgtau kat org luar x logic…x logic…
  2. Bkl isteri si jas tu dibawa ke KL utk di bedah pastu suke2 hati bw lik ke kg semula..motip?
  3. Cikgu Siti bwk pokok bunga utk hias madrasah dia..pdhal madrasah tu dah ada mcm2 bunga, bapak bunga pun ada…so x logic btl…
  4. Ms Irham sakit tguling2 kat pntai..siti just bgtau kat member Irham Azlan yg Irham sakit…then siti leh trs lik KL..hampeh lgsg x logic org skt nk mati ke pe..leh trs lik plk lps bgtau…
  5. Ms bks tunang Siti bg kad jemputan kawin x kn la sikit pun si siti nie x ttnya sape pgantin pompuan..dia tgk kad tu semata2 tgk nm pgantin lelaki je kut…ada jgk org cmnie yer..
  6. Si Jas tu plk ada umh sdiri (umh mak dia)..leh plk dok umah atok siti..klu siti lik kg tu g la lik umh sdiri….nie x ttp gak dok umh atok siti…
  7. Ms Xera n Siti kat pntai..Xera tnya Siti ‘awak org sini ke?” siti jwb “tak sy bkn org sini..cm sy ada madrasah kat sini, atok sy org sini” gilo ke ape..dr kecik dia dok ngn atok dia kat kg..so secara otomatiknyer dia org situ la..dah beso br dia keje kat KL…ish x fhm la aku…
  8. Ada 1 ri tu Cikgu Siti nie g umah Irham pstu dah msk waktu asar..Siti tnya Mia mn arah kiblat Mia x tau pastu dia tnya abg dia si Irham..pastu Irham konon2 pengsan…trs Siti nie lupa nk solat Asar..cit…
  9. Ms Ita sakit..x lm tu mak si Jas nie pun sakit jgk…tp si Jas nie asyik sibuk ngn bkl isteri dia jer…mak dia, dia x amik berat pun…ish2…
  10. Rin..Rin kan dah bcerai ngn Nafi..knp kuar lg ngn dia?? kata Cikgu Syuhada kpd Rin...( abis yg cikgu syuhada ngn irham tu bkn muhrim leh plk kuar bdua...ish2)

**** aku sgaja x bgtau kat episod bape sume tu tjadi..korg tgk la sdiri, supaya drama nie leh dpt penonton tramai hehe...

HAPDET2

nie aku bmurah hati nk bgtau episod bp....kwn2 sila tengok episod 17 sape2 tlepas leh tgk kat TV3, ape yg aku nk komen psl episod 17 nie sila baca kat bawah :

  1. Cikgu Siti sesuke hati je bwk anak org g Teratak dia..ape mak ayah dia x herankan anak agaknyer...
  2. Ada 1 part nie Cikgu Siti pakai baju tp nmpk tgn hingga ke siku (tidak menutup aurat dgn spenuhnyer) bj pun mcm x logic je dok umh pakai bj cmtu...pakai kain batik ok dah cm x sesuai ngn bj yg dia pakai tu..
  3. Pastu kat part lain plk..Cikgu Siti pakai T-Shirt tp pakai inner...haish kompius aku...
  4. Hebat tol dak2 kecik leh tau tekan2 henpon Blackberry (klu x silap aku la henpon Blackberry)
  5. Irham leh biarkan je adik dia kuar sorg2...
  6. Cikgu Siti pun sm leh je tinggalkan dak tu dpn kedai buku sorg2...soh dia tggu pak man...gilo ke ape...tinggal dak2 cmtu kn culik kang...

Kesimpulan dr episod 17 : jgn la wat citer hampeh cmnie...wat la citer yg logic, skrg nie mn leh tggl dak kecik tnpa phatian w'pun 3 min..hlg kang kena culik...klu gini gaya nyer mcm citer Mutiara Hati...nk gelak pun ada sbb dak2 kecik, kecik mcm mia leh g lik kg naik tren sorg2...mmg la citer tu byk msg.. tp tlg la wat citer yg logic pd akal...hishhh dah la mls aku nk ckp...


4 kesan degil:

Pieka Pieka said...

waaaaa~ wajin ngomen~ mmg pieka stuju~ ada la certain part yg tak logik2 tuh~ dah namanya wayang kan~ wakakak~

Ces't La Vie said...

hehe..tu la, pgarah filem/drama skrg ni dah kekeringan idea..so men bantai je la..x fikir logik @ tak...

Miss Orahome1 said...

kihkih.. mmg drama melayu byk x logik dila.. hehehe.. drama korea gak terbaik...:)

Ces't La Vie said...

yelah miss orahome1 aka Zura, citer korea smpai nangis2 tgk..huhu