.

Sunday, August 01, 2010

Pokok Islam & Pokok Yahudi

gmbr sekadar hiasan

Td tetiba plk telinga aku berdesing...so entry kali nie aku nk sentuh psl bab ilmu agama plk...sbb ape telinga kita bdesing???ok ms aku kecik2 arwah atok aku ckp bile telinga kita bdesing tu sbb ada daun kat syurga yg jatuh & tkena kat daun kita...ahh aku konfem korg msti x fhm kn??ok aku citer satu2...

atok aku ckp klu telinga kita bdesing genggam tgn kita & baca selawat & tiup kat lubang antara ibu jari ngn jari telunjuk tu pastu halakan kat telinga wat 3 kali kat kedua2 belah telinga...wat la kat telinga yg bdesing tu dulu ye...pas dah sudah ckp la "Innalillah hi wa innailaihi rajiun" sbb ape?

aku pun x tau sbb ape kn wat cmtu...tp kn, bile wat cmtu bunyi bdesing kat telinga kita tu akan hilang...aku x tipu la..aku dah wat mende nie sejak kecik smpai skrg...ok aku citer plk psl pokok islam/pokok nyawa n daun nie...

Pokok nie tletak kat Arasy Allah SWT..kat pokok tu ada daun..n kat daun2 tu ada tulis nama kita semua umat islam...pokok & daun tu plk bukan mcm pokok n daun kat dunia nie...ape2 pun kita anggap la daun tu cmtu..sbb akal manusia nie mmg x tjangkau nk memikirkan kehebatan Allah...pendek kata akal kita nie ada limitnyer...

Ok bile daun tu gugur..n klu tkena daun yg ada nm kita tu yg wat telinga kita bdesing...daun yg gugur tu plk Malaikat Maut akan ambik...dan Malaikat Maut akan wat psediaan utk mjemput nya kembali kpd Allah atau ayat lain nyer...utk diambil nyawa pemilik nama yg tcatat kat daun tu...Malaikat Maut nie akan ikut pemilik daun tu selama 40 ke 44 hari x pasti plk (sape2 tau bp hari nnti inform k) sbb tu kdg2 org yg dah nk meninggal dunia nie leh tau dia kan pergi, mgkin dlm tempoh hari2 tersebut malaikat maut nie menunjuk wajahnye sekilas...Malaikat maut akan mengikut sehingga hari tsebut tiba..maka saat itu tpisahlah insan terpilih tsebut dgn insan tsyg, keluarga tsayang, musuh2...dan segala2nya yg ada di dunia ini...

Itu citer psl pokok nyawa yg ada daun & di daun tsebut tcatat nm kita semua..1 daun mewakili 1 hmba Allah di dunia ini...bygkn berapa byk umat islam kat dunia nie....tlalu byk kn...klu kat dunia nie daun2 yg hitam kering tu mksdnye x elok kn? buruk...x sihat, dan b'ulat....mgkin jugak daun2 nama2 kita semua tu sm mcm diri kita...klu elok diri kita bchaya la daun tu bersih dan suci...klu jahat diri kita daun tu pun buruk rupanyer...silap2 hari bulan cptla gugur daun tu...

Pokok Yahudi plk...korg baca la hadis nie...

"Nabi saw bersabda dalam sebuah hadis sahih yang diriwayatkan oleh Imam Bukhari, Muslim dan al-Tirmidhi bermaksud: "Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah akan berlaku peperangan di antara orang Islam dan Yahudi, maka pada waktu itu (tentera) Yahudi akan dibunuh oleh (tentera) Islam, sehingga apabila orang Yahudi berselindung di sebalik batu dan pokok, lalu batu dan pokok itu akan bersuara dengan katanya: 'wahai muslim, wahai hamba Allah, di belakangku ini ada Yahudi, marilah bunuhnya', kecuali POKOK GHARQAD (yang tidak bersuara), kerana sesungguhnya ia merupakan pokok Yahudi".

So Pokok Islam adalah pokok di mana bila gugurnya daun nm kita..maka b'akhirlah hidup kita di dunia ini...tp bg Yahudi plk..pokok Yahudi tu tmpt di mn dorg akan berlindung utk myelamatkan nyawa dorg pd hari peperangan antara org Islam ngn Yahudi sebelum berlakunya hari kiamat.


0 kesan degil: