.

Monday, September 06, 2010

Artis Malaysia Yang Bertudung

Kali nie aku nk wat entry psl artis2 kat malaysia nie yg btudung di kaca tv..sbb ape aku ckp btudung di kaca tv?? sbb ramai artis kat malaysia nie sbnrnye dorg bukan btudung pun sblm jd artis...tp syukur la pd mn2 artis yg lps jd artis/semasa jd artis ubah imej bertudung plk...semoga bkekalan la hendaknyer...

1. Anne Ngasri - X pasti la dia btudung sblm @ slps bcerai...tp dlm sot kaba baru2 nie ckp dia buka tudung dlm citer Lagenda Budak Setan The Series.


2. Sheila Rusly - Mula bertudung lps lik dr mgerjakan haji kat Mekah. Alhamdulillah :)


3. Farah Adeeba - Pengacara mcm2 pgrm kat TV9...


4. Erma Fatima - Skrg nie pun dah ubah imej, manis bertudung :)


5. Ogy Ahmad Daud - Pun dah pakai tudung jugak...


6. Norjuma Habib Mohamed - dia nie mmg btudung aku agak la...lebih dikenali sbg pengacara..lps kawen benti jap..pastu jd pgacara lik..n x tau la skrg nie..aku pernah jumpa ngn dia ms Sure Heboh kat ipoh tahun 2003 klu x silap...tebal giler make up dia pakai..ada gak aku bgmbr ngn dia ni..tp x mo la letak gmbr kat sini segan I hehe...


7. Wardina Safiyyah Fadlullah - memula jd artis dia nie mmg x pakai tudung..tgk jelah kat citer Spanar Jaya dulu2 tu..dah la seksi giler...pastu byk kontroversi psl pcintaan dgn byk lelaki la...aku ada simpan lg mjlh ms dia x pakai tudung ms tu pakwe dia nm nyer Reza...skrg dia dah pun kawen..dah ada 3 org anak pun...lps je wardina pakai tudung kuar la fesyen tudung wardina..dan ramai la yg suke pakai tudung ala2 wardina...


8. Rini AF - Pelajar akademi fantasia yg keberapa pun aku x tau koz aku x tgk pun akademi fantasia hehe :p


9. Nora - juga artis yg mgubah penampilan semasa bgelar artis...skrg manis btudung :)


10. Heliza - pelajar af jugak...korg jgn tnya aku ok..af yg ke berapa..aku mmg x amik tau pun....pernah blakon dlm filem Syurga Cinta...skrg nie dia wat ape pun aku x tau la koz aku bukan sedara ngn dia pun...sblm jd artis dia x pakai tudung pun...

11. Noraniza Idris - pun mcm nora jugak..ubah imej bertudung semasa mjadi artis...


12. Fida Pantene - Nama Sebenar Rafidah Ibrahim, mula di kenali selepas myertai ptandingan kat TV3 suatu waktu dulu...iaitu Siti Nurhaliza mencari bintang Pantene..sepupu pada CT...mak dia adik beradik ngn ayah ct...pastu pernah mcuba nasib utk mjadi peserta AF7...

13. Ina Naim - bks tunang Mawi..mjadi glemer slps mawi memutuskan ptunangan dgn ina nie...pastu ina jd pyanyi nasyid kejap...lps kawin dah x jd artis..tp dgr citer dia nk bduet dgn suhaimi suami nyer utk album tbaru...ntahla...

14. Ekin - lps pts tunang dgn ina..mawi digosipkan dgn ekin plk..x tau la sm ada ekin nie btudung sbb mawi ke ape ke kan...artis2..mcm2 hal...


15. Aisyah - suara aisyah nie mmg best la..suke sgt lagu2 dia...dia pun btudung ms jd artis tp ms tu aku rs dia dah benti jd artis...cm skrg nie klu ada jemputan dia muncul gak kdg2...


16. Waheeda - mcm aku ckp sblm nie aku prnh tbaca dlm "sotkaba" sblm jd artis dia x pakai tudung, dia sdiri yg mgaku...lps je dia kawen ngn Akhil Hayy dia dah ubah imej dari btudung trs pakai purdah & bjubah...dia pun dah benti trs dr bidang seni suara nie...jd komposer je la kut skrg...dulu pun ada jgk fesyen tudung waheeda...yg guna skaf keras tu...hehe...


17. Yuna - mula glemer slps mjadi juara dgn lagu Dan Sebenarnya...skrg nie ramai jugak yg minat pakai tudung ala2 yuna kn...


18. Bienda - anak kepada pyanyi dangdut Sheeda nie pernah jgk nk ubh imej dr btudung x pakai tudung...memula dia pakai tudung m'anggotai kumpulan Solehah...pastu dia bgerak secara solo...then pernah dia nk tukar aliran muzik dia..so dia x pakai tudung...tp mdapat kecaman yg amat hbt...pastu dia btudung lik..smpai skrg...fesyen bienda nie pun ada gak org tiru...

19. Salima AF4 - aku x tau sgt pun psl dia nie...tp sbb dia pakai tudung so aku masukkan je dlm list nie...


20.Datuk Siti Nurhaliza - aku pun x tau la blh dikategorikan sbg fesyen btudung ke x nie...aku rs mcm btopi je hehe...dulu mcm gmbr 1st nie...lm2 ntah la....(gmbr 1st tu pun aku rs mgkin dia mhadiri ape2 majlis ttentu suatu ms dulu..ke gmbr nk g mekah..) oh ya..sejak raya tahun lps tudung siti semakin glemer...

p/s : cantik la bj bienda pink + biru tu..skrg nie aku mmg fanatik dgn gbungan 2 warna tu...byk lg sebenarnya artis yg btudung...tp korg cari la sendiri ya...

3 kesan degil:

Shukjessa said...

yang penting sebenarnya tutup aurat bukan hanya memakai tudung. pakai tudung tapi tak paham fungsi tudung, buat ape kan?

p.s: tudung hanya nak tutup rambut? sah2 tak paham fungsi tudung

Ces't La Vie said...

mmg pun ramai org2 skrg x kira la remaja ke, dewasa ke, org tua sekalipun...pakai tudung sbb fesyen je...

pakai tudung dah ok dah...tp pakai bj kurang kain plk..pelik2...btl2 dh lari dr konsep menutup aurat..

Ajam said...

Papepon, Heliza mmg cantik larh. Tak sangka yang die sblom jadi artis ta bertdung. Bgoslah klau kekalkan imej bertudung cm ni