.

Thursday, November 18, 2010

Yayasan Selangor Taja Perkahwinan Datuk Sheikh Muszaphar RM520000

Yayasan Selangor Taja Perkahwinan Datuk Sheikh Muszaphar??? Banyaknya duit Yayasan Selangor nie. tapi iya2 mintak aku bayar baki pinjaman yg aku buat ms study dulu..walaupun aku dah minta tangguh atas sebab masih belajar untuk peringkat lebih tinggi..ntah la cakap banyak kang x pasal2 aku kena saman pulak..korg just baca je artikel nie..

p/s : aku bukan nak jaga tepi kain org atau mgutuk sesiapa dengan mgeluarkan entry nie - harap maklum-


Perkahwinan mewah & berprofil tinggi Datuk Sheikh Muszaphar & Harliza tempoh hari sebahagian’nya telah ditaja oleh Yayasan Selangor dengan kos melibatkan lebih setengah juta ringgit, lebih tepat RM520,000!

Terkedu juga kami, apabila Suruhanjaya Anti Rasuah melakukan siasatan terhadap Yayasan Selangor, dan mendapati banyak wang dihabiskan untuk perkahwinan angkasawan negara tersebut. Menurut TheSunDaily, kos tersebut dipercayai sebahagian daripada RM60 juta yang ditinggalkan oleh bekas menteri besar Selangor, Datuk Seri Dr Mohd Khir Toyo.

Kami tidak pasti sejauh mana kebenaran’nya, tetapi andai kata ia benar, terus terang kami memang terkilan. Sepatut’nya wang sebanyak itu diperuntukkan untuk membantu rakyat termiskin, atau membantu perniagaan kecil-kecilan dengan sokongan modal.


sumber : OH BULAN!

2 kesan degil:

DeCrewz said...

Waaa.... Banyak tu.. Kesian la kat orang2 lain yang lebih memerlukan.. Kalau x banyak, cikit pun xpelah.. **Dunia sekarang, yang kaya makin kaya, yang miskin?????****

C'est La Vie said...

@DeCrewz ye betul tu..org dah kaya knp nak taja2 lagi..sume nie sbg promosi je...