.

Tuesday, March 29, 2011

Aku Tak Suke Durian!!!


Huhu dah 2 ri aku terpaksa bertahan dengan bau durian yang amat kuat hingga menggegarkan otak aku..Ramai cakap kat aku, "ko hilang 1 nikmat dunia la sebab x makan durian, durian nie Raja Buah tau x" kadang2 aku pun teringin jugak nak merasa makan durian tu, tapi sebab otak aku dah set kan bau durian tu menyebabkan signal negatif pada otak, so sampai ketika nie la jugak aku x dapat menerima buah durian untuk masuk ke dalam perut malah bau durian juga boleh menyebabkan aku hampir2 pengsan.

Tengah aku google gambar durian nie, aku ternampak la satu ayat nie "DURIAN better than the papaya and watermelon", kalau korang nak tau betul ke tak try la google sendiri and baca ya..papaya pun aku x suke jugak, sama macam durian la signal bau tu membantutkan selera...watermelon aku memang suka, tapi aku lebih suke honeydew Melon..hahaha...

Lepas nie kalau aku pindah and cari umah sewa yang lain syarat utama aku kena letak ialah "PENYEWA HARUSLAH TIDAK SUKE MAKAN DURIAN!" Agak2 leh ke wat camtu? hahaha.... Dah la aku tak sihat sejak dari semalam, so semalam aku tido awal kot, sebab xde tercium bau durian yang housemate aku makan, cume pagi tadi aku bangun kuar bilik, adoi bau durian menyumbat2 masuk kat rongga pernafasan nie, upenye penuh bakul sampah ngn kulit durian and bijik durian. Malam nie aku tido lambat sebab perut rasa macam lapor la pulak ape taknyer makan corn flakes and kopok twiesties untuk 1 ri nie, cukup ke tu? Camno la aku nak sihat...Dah pulak dorang wat kenduri durian lagi, aku yang dok kat bilik nie dengan pintu tertutup pun boleh lagi bau tu curi masuk..adoi la...trus kepala aku ada bintang2 pusing2...

Kenapa la ramai sangat orang suke wat kenduri durian??? Buat la kenduri dragon fruit ke, pisang ke, pendek kata buah2an yang baunya x kuat/langsung xde bau. So selamat la sket orang2 yang macam aku nie. Betul x...Kang x pasal2 aku pindah umah atas alasan tak tahan bau durian, kes naya tu.. :p

Sebelum menamatkan entry kali nie, apa kata korang tengok gambar durian kat bawah nie, kat atas tadi kale kuning memang la durian kale kuning ye tak..nie tetiba aku jumpa durian kale merah...dah macam negeri selangor punya bendera la pulak..merah kuning lambang kebanggaan menempuh segala cabaran...err sedangkan yang kuning pun aku tak makan apatah lagi durian kale merah, agak2 korang nak makan x?



0 kesan degil: