.

Wednesday, March 30, 2011

AKU TAK SUKE PEREMPUAN

Uiskkk tajuk tak suke perempuan nie..ape cer, aku bukan perempuan ke?? Okay meh aku terangkan kenapa aku tak suke perempuan..

1. Elok pakai tudung tapi x pernah LANGSUNG SOLAT.

Aii x kan la uzur sepanjang tahun kot, gi keje..gi kelas elok je menutup aurat, pakai baju kurung segala..tapi time subuh still tido, time zuhur tengok tv, tengah azan asar kat masjid (masjid dekat je so dengar la kan) kuar dating..ok aku bsangka baik la ye mungkin solat kat luar..tapi apekejadahnya kuar time azan??? sekurang2nya bagi la abis azan tu dulu..maghrib tido smpai la abis waktu maghrib, isyak bergayut kat tepon smpai la berjam2 pastu tido...zzzzzzzzzzz

Kesimpulannya...POMPUAN YANG PAKAI TUDUNG BELUM TENTU BERSOLAT. So AKU TAK SUKE PEREMPUAN CAMNIE!!!!

2. Hipokrit eeeeyeeeewwww....

Bila kuar dating ngan boyepren alahai cantiknyer berkati2 tepung kat muke dengan minyak wangi selori yang dipakai..."cantik dan wanginyer awekzzz aku nie"...Time dok kat umah dengan kawan2...muke dah serupa macam hantu kak limah, mandi pun x..malam baru mandi (nak jimat air kot), lom lagi tengok bilik dorang...kalau tengok mau pengsan, macam tempat pembuangan sampah dah gamaknya..adoi pompuan2...

Walaupun aku tak baca status FB ko, BLOG ko...tapi aku ada mata, kaki, hidung, tangan dan kaki yang banyak utk mengetahui keadaan sekeliling aku. Apekejadahnya sound2 orang kat FB?? pastu member2 kamceng komen pulak..wah sukenyer...suka la ye mgutuk orang bagi 1 dunia tau??? kurang pendidikan moral punya pompuan, orang dah tolong dia macam2 dipijak2nye balik kepala kita. Sebab mende kecik yang x memberi apa2 kesan pun boleh sound2 kat FB, konon baik sangat nak menjaga AURAT dari pandangan mata SEORANG LELAKI yang bukan muhrim. Abis yang tingkap dapur terbuka luas dan bukan je SEORANG LELAKI...malah BERATUS2 LELAKI boleh tengok rambut ko takde pulak ko kesah. Tiap kali aku rendahkan tingkap cermin dapur tu..tiap kali tu jugak la bila aku keluar gi dapur..tingkap tu terbuka dengan bangganya.

Cuba la berfikiran MATANG sket. Ha nie lagi satu aku hangin...pandai sound2 orang suruh MATANG. Tapi tahukan anda makna MATANG tersebut dengan sebenar2nya? Sebelum sound orang soh berfikiran atau buat sesuatu secara MATANG, cuba fikir sedalam2nya, "Aku dah betul2 MATANG ke??" FIKIR YA...JANGAN X FIKIR....

3. Nak tutup aurat ke nak berFESYEN?

Ni lagi satu...ntah sape2 la gi cipta tudung ke tutup kepala yang ntahhape2ntah tu...aku rasa orang sekarang pakai tudung bukan nak tutup aurat tapi cuma sebab nak berfesyen. Contoh tudung Arini tu..tak menutup dada pun, pastu suke benor pompuan nie pakai pin kat belakang..konon cantik la tu, apa motif pin kat belakang leher tu? nak tunjuk dada la kn?...pastu tudung yang orang panggil shawl ke mende ntah tu..kebanyakkan tudung camtu pendek dan jarang, masih lom memenuhi syarat menutup aurat yang sebenarnya..tutup kepala je pon...pastu ada pulak inner tudung yang sebelah lain, sebelah lain..adoiyai pening kepala aku tengok, macam orang x betul pun ada, lepas tu letak klip rambut plk kat inner bahagian depan/dahi tu, dah la terkeluar rambut...fesyen ape nie??? sape yang mulakan fesyen2 nie sume?...tak dinafikan aku pun kadang2 pakai shawl tu jugak, tapi aku cari yang panjang, yang boleh tutup bahagian dada, yang tak jarang...ada kan bukan xde...cume susah nak cari...sebab kebanyakan shawl nie memang PENDEK dan JARANG. Udah2 la tu pakai inner yang sebelah lain..sebelah lain tu ya..pastu kedut2 sebab letak pin besar gajah kat dahi...PENING aku nengoknya, tak tau la kalau korang suke..tapi aku nak tegaskan kat sini AKU TAK SUKE PEREMPUAN yang pakai tudung tapi nampak dada, pakai tudung tapi baju lengan pendek..x pun pakai skirt pendek, pakai baju singlet apekejadahnya tu?

- Bukan semua perempuan aku tak suke, sebab bukan SEMUA berperangai macam aku nyatakan di atas, aku pun masih belum sempurna dan masih lagi berusaha untuk menjadi SESEMPURNA yang boleh. Akhir kata SIAPA MAKAN CILI DIA YANG TERASA PEDASNYA...Dosa pada manusia tidak akan terampun selagi orang yg kita buat salah tak ampunkan kita...so kalau aku ada salah aku mintak maaf..

0 kesan degil: