.

Saturday, May 07, 2011

Hikayat Merong Mahawangsa


Okay nape dah lama citer tu aku baru nak wat review? sebabnya adalah aku baru aje tengok citer tu...kesimpulannya...movie nie bolehla dianggap 1 karya yg hebat meskipun ada sikit2 kekurangan..tahniah YUSRY.

kekurangan yg aku ckp tu ialah...
i. Sultan Muzaffar Syah punya mahkota ekk nm dia yg atas kepala tu..macam corong aje..very the lawak..
ii. Merong ckp kat Marcus dia x fhm ape bende yg mak dia ckp tu mungkin psl wedding..tp tetiba plk dia reti ckp melayu dgn fasih, ke aku yg x fhm huhu..
iii. err bila masa dia kawen ngn Embuk tetiba plk dpt anak..
iv. tentera2 ramai yg kurus...hehe...memang x sesuai..

ape yg bagus pasal citer nie...aku rasa mmg patut banyakkan buat citer2 pasal sejarah2 camnie..lelebih lagi macam aku nie bukan suke subjek sejarah apatah lagi nak baca buku sejarah...so dgn adanya citer2 macamnie dapatlah kiranya membantu generasi akan datang untuk mengetahui lebih mendalam pasal sejarah...dan mungkin jugak leh score A dalam subjek sejarah bagus tu...

0 kesan degil: