.

Thursday, June 16, 2011

15062011 : Hari yang cukup membara



Kejadian ini semalam ok...ya semalam cukup ramai orang yang membuatkan Hati aku Berapi macam gambar di sebelah ini --> ....dr petang smpailah ke malam..nasib baik la pagi xde....

kejadian memula yang membuatkan aku bengang berlaku di Speed Mart 99 area 0pis aku...(pers0alannya..di mana 0pis aku?? h0h0 rahsia la ekk..sape2 yang tau 0pis aku kat mana tu diam2 jelah ye)...citernya bila mana sorang dak pompuan yang jaga kaunter nie silap key in rege barang yang dibeli dak2 customer di hadapan aku...

  1. silap key in rege
  2. dak pompuan tu wat x tau je, lambat amik inisiatif mbetulkan keadaan...
  3. memain henpon...baru panggil staff len tolong wat ape yg patut...
  4. sambung memain henpon ketika si staff itu membetulkan keadaan

memandangkan dak2 pompuan si customer nie beli barang banyak...aku cakap la kat dak nie..."boleh x sy byr dulu..sbb ada org dah tggu sy nie" (dengan seromantik habis nie aku mintak belas ehsan supaya dia leh bagi aku bayar dulu...ingat aku suke2 potong Q?)...tapi permintaan aku dibalas dengan bahasa dan intonasi yang sangat sedap didengar "BAYAR JELAH!!!"...ok fine, aku leh tggu dak2 customer nie bayar dulu...& aku harap yang tunggu aku pun leh menunggu aku...(yang menunggu aku terpaksa pusing jalan tu 2x sebab jalan sempit n kete memang x leh nak benti lelama kat tengah jalan, tmpat parking pulak sume penuh..)

selepas dak2 customer nie bayar..then dorang pun blah..turn aku pulak bayar...yang wat aku hangin ialah...duit dak2 customer still di TANGAN si dak pompuan jaga kaunter..pastu dia leh SMS dulu...adoiyai..aku nak cepat..x pasal2 aku dah terSOUND ko...aku cakap "CEPAT SKET BOLEH TAK?"...trus dak cashier nie buka petty cash ekk nama dia..n masukkan wit..pastu scan barang2 aku...semasa aku cakap camtu seorang mamat di belakang aku yang baru berada di situ senyum je kat aku...x tau la aku pandangan dia pada aku sama ada :

A : Beraninyer pompuan ini sound2 orang
B : Ape ntah x reti sabar agaknya...
C : whatever...

ape2 pun jawapan dia yang pasti ADA AKU KESAH...dia tau ke aku dah tercongok lama kat situ menunggu dak tu yang x habis2 men henpon...kok iye pun nak main henpon/urgent sangat SMS tu tunggu la sekejap xleh ke? uruskan customer nie dulu..kalau ko fokus dengan keje ko..aku rasa xde kejadian silap key in rege barang yang customer beli walaupun diorang beli satu kontena...ye x..

aku memang pantang orang yang tengah wat keje sambil sms...pastu x fokus pada keje..bukan kali nie je aku kena..dulu pun sama jugak....

sorang mamat nie jaga mesin potostat...aku potostat banyak..nie kisah masa aku lom dapat keje la..so masa tu aku potostat sijil2 memang banyak set la mau dalam 50 keping lebih kot...sambil potostat dak nie sms ke pe ntah yang pasti asyik tekan2 henpon tu...dah potostat banyak2 xde masa aku nak check satu2 bila dah siap potostat sume yang aku soh tu...

oh jap...kerana ketidakfokusan dia tu..dia lupa nak bagi IC aku..aku yang mintak okay...setelah lama tercegat kat situ...then bila balik mau x hangin...banyak kertas kosong yang xde langsung mende di potostat...salinan ic aku pulak ada page yg hanya potostat muke belakang, depan xde..ada yang muke depan, belakang xde....giler kalau aku nak pegi balik sound dak tu..sebab aku potostat kat Sg.Besar,Selangor...then aku check masa aku berada kat Kepong,Kuala Lumpur pada 3jam selepas aku potostat..berapa hengget aku rugi untuk bayar KERTAS KOSONG jer... (aku potostat kat kampung sebab murah sekeping sekupang jer, kat Kepong sekeping 50 kupang...tapi bila jadi camtu memang rugi aku bayar berkupang2 untuk kertas kosong)

Kisah yang membuat aku hangin pada malam harinye pulak..xyah la citer...sebab aku malas nak taip...dan aku pun still x dapat solve mende nie...
untuk akhirnya aku rasa muka aku camnie kut ketika kejadian x pun macam ini

kalau sesapa yang terlibat dalam kejadian di atas baca blog aku nie merupakan orang yang aku maksudkan...aku just nak cakap satu ayat nie...ADA AKU KESAH....& untuk akhirnya LU FIKIRLAH SENDIRI!!! ehh tercakap 2 ayat pulak..hahaha


0 kesan degil: