.

Friday, June 03, 2011

Kita berada di Zaman Jahiliyah / Kembali ke Zaman Jahiliyah???

Ye aku bukan orang yang betul2 layak untuk bercakap mengenai semua ini..tapi kalau nak tunggu orang yang layak bercakap..sampai bila2 pun belum tentu jumpa kan..so biarla aku mencoretkan luahan hati & perasaan aku ketika ini.

Sedarkah anda manusia zaman kini dah semakin hilang rasa malu, manusia sekarang dah semakin terlalu kejam, x payah nak tengok negara lain..just tengok negara kita sendiri. YA NEGARA KITA SENDIRI!!!!

Korang x percaya jugak?? ok biar aku tunjuk bukti.

Semalam 1 June 2011, seseorang dengan id #adindaevans dengan bangganya meng'post' ayat di bawah :

“Yeah, aku jujor la dgn korang, AKU DA PERNAH MAEN ! puas ? ade ke org nak mengaku mcm ni ? takkan punya .. bia org nak pandang hina kat kita. asalkan kita ade MARUAH DIRI ! thank you :) ”


Biar orang pandang hina pada kita asal kita ada maruah diri??? ish mula la aku nak cakap bukan2 nie...melakukan benda yang tak elok masih ada lagi ke harga diri?? maruah diri?? adoyai...


nie pulak keratan akhbar tentang pembunuhan bayi yang sangat kejam...kalau pada zaman jahiliyah hanya anak perempuan yang dibunuh [Sejarah Pembunuhan Anak Perempuan Di Zaman Jahiliyah] tapi zaman sekarang tak kira lelaki ke perempuan ke pun dibunuh tanpa belas kasihan. Itu pasal pembunuhan bayi. bagaimana pulak dengan kejadian jenayah yang lain yang tidak mengira usia turut terlibat. Pernahkah anda terfikir apa yang akan jadi pada dunia ini masa akan datang??? Aku terlalu takut..takut menghadapi semua yang akan berlaku...


2 kesan degil:

paish said...

manusia mmg selalu buat2 LUPA tujuan hidup di dunia :( (peringatan utk diri sendiri jgk..hu3)

C'est La Vie said...

@paish ye betul tu...