.

Wednesday, June 08, 2011

Nombor Plat Kenderaan


mungkinkah orang yang membawa kete nie masih dara? atau kereta nie yg masih dara?

nie mungkin kete DYNAS MOKHTAR pelakon tu...

ish haiwan kategori najis mughallazah nie...

Aishhh awat ngan aku nie..asyik citer pasal nombor plat kenderaan je nie...ntahla tetiba aku nak bercerita...okay sume orang maklum kalau nombor plat kenderaan yang cantik tu akan dibida pada harga yang tinggi..lelagi dari no 1-99...sedangkan no plat PJF 1 pun boleh mencecah RM42,000.

Ok sekarang korang cuba bayangkan apa akan berlaku kat KL bila masa nombor plat WWW dilancarkan...mau yang gila nombor cantik akan bertambah2 gila kot...lagi2 la no WWW 1 - WWW 99, WWW 1111 (aku suke nombor 1 yg tersusun cantik nie), WWW 2222, WWW 3333, WWW 4444 (org cina mungkin x suke pada sesetengah nombor yg dianggap membawa sial seperti nombor 4), WWW 5555, WWW 6666, WWW 7777 (wow cantik nie aku suke nombor 7), WWW 8888 (siap sedia la nombor nie juga akan dibida pada harga yang tinggi x percaya tengok la nanti), WWW 9999 (nombor penutup untuk siri WWW). sedikit penambahan ‘high price numbers’ like 11, 22, 33, 44, 88, 99, 777 and 6666 can go as high as RM8,000 to RM10,000!

Tu citer pasal nombor WWW yang bakal ternampak di kenderaan2, mungkin awal 2012 kut..tapi memandangkan kepesatan pembelian kereta kemungkinan besar akhir 2011 nie no plat tu dah ada dah..just wait & see...

Bila nombor plat KL dah abis camno??? mungkin anda pernah terfikir camne & apa yang berlaku bila nombor plat kenderaan untuk KL nie dah abis... cara paling mudah mungkin akan kuar nombor pendaftaran seperti ini WA 1234 A....macam no plat Langkawi, Sabah & Singapore...hohoho.....

setelah dikaji & digoogle ini dia maksud nombor2 dalam kepercayaan masyarakat cina...

Satu - Pasti; Sekali
Dua - Senang
Tiga - Benda; Barang
Empat - Mati
Lima - Tidak
Enam - Terus
Tujuh - Belasah
Lapan - Kaya
Sembilan - Cukup

read more about Nombor dalam budaya Cina

so kebanyakkan nombor2 nie dibida oleh bangsa Cina..sebagai contoh no 168 bermaksud sekali terus kaya (dikatakan nombor nie paling tinggi dibida) , sebab tu nombor 8888 menjadi kesukaan bangsa cina..leh kaya..kaya..kaya..kaya....(kaya berganda-ganda-ganda-ganda tuuu....)