.

Thursday, June 23, 2011

Nur Nora Kasih Elena

Apekebende tajuk entry aku kali ini Nur Nora Kasih Elena nie...kang ada jugak yang bagi nama anak ngan tajuk2 dari 2 citer yang mendapat rating tertinggi ini iaitu Nur Kasih dan Nora Elena. Okay meh aku citer ape persamaan antara citer Nur Kasih dan Nora Elena...sape dapat teka..cepat2 teka...xpelah aku bgtau jelah ye...Penulis Skrip untuk kedua2 drama tersebut adalah orang yang sama...iaitu Maizura Mohd Ederis...cuma untuk drama Nur Kasih ada lagi 2 orang penulis skrip..so Maizura Mohd Ederis nie cuma sebagai pembantu bagi penulis skrip utama.


Berapa episod untuk Nur Kasih??? Ya 26 episod..tapi sebenarnya ada 30 episod keseluruhannya...camne aku leh tau?? xpe2 nanti aku bagitau korang camne aku leh tau...antara salah 1 episod yang tidak ditayangkan kat tv tu ialah episod di mana Adam dipaksa oleh mereka yang menahan dia (sori aku lupa yang dia dok kat hotel yang kena bom tu dia gi negara ape...) untuk menggunakan kemahiran yang dia ada sebagai arkitek untuk menjadi pengganas..kira dia wat kertas kerja la...dan bla..bla..bla...pendek kata banyak lagi kejadian yang berlaku selepas hotel tu kena bom dek pengganas.


Okay Nora Elena pulak...sume pun tau novel nie diadaptasi dari novel Kasih Yang Suci kan...pastu yang dah baca novel nie pun giat bercerita itu dan ini semasa citer nie ditayangkan di tv..sebagai contoh dak umah aku sambil tv dok tayang citer..dia pulak dok bercerita...episod di mana Nora Elena kat hospital n dah dekat nak bersalin tu Seth datang hospital tetiba terus ada anak...perasan tak korang scene tu seolah2 telah di cut... Ye tepat sekali...scene lepas Seth sampai hospital sepatutnya Seth masuk dan Nora Elena mintak maaf atas segala dosa2 dia wat kat Seth..then barulah dia leh lahirkan anak....tapi scene tu takde...dan sepatutnya scene tu ada...sekali lagi camne aku leh tau?...nanti aku bagitau okay...

Dan lagi satu Wan Syarmila ke nama sebenar dia yang memegang watak sebagai Yvonne tu..patutnya pelakon yang pegang watak tu ialah Hannah Tan...kat bawah nie gambar Hannah Tan...tapi Hannah Tan ada komitmen lain so watak tu digantikan oleh Wan Syarmila..ape2 pun lakonan Wan Syarmila memang hebat kan..memang ramai yang menyampah giler kat dia...macam aku cakap tadi Wan Syarmila memang hebat bawak watak2 camtu..


ape2 pun maaf jika artikel ini menyinggung perasaan mana2 pihak...apa yang aku citer nie diceritakan sendiri oleh adik kepada penulis skrip iaitu Zafran Mohd Ederis...merangkap opis mate aku...ok adios sume...jangan lupa saksikan citer tulisan terbaru Maizura Mohd Ederis gabungan 2 buah negara iaitu Malaysia & Singapura...yang bertajuk Cut Amirah (kalau x silap aku la...) untuk maklumat lanjut korang leh trus follow blog Maizura Mohd Ederis ataupun add fren Facebook Maizura Mohd Ederis..so leh la korang tengok2 gambar pelakon yang korang minat masa shooting kat photo album beliau..

0 kesan degil: