.

Friday, July 01, 2011

Akulah Kekasihmu..

Novel pertama yang aku baca secara serius...haha....inilah dia tarrrraaaa....

AKULAH KEKASIHMU

hatinya bagaikan terkunci. kehadiran hafifi mewarnai suasana. namun hubungannya dengan haniff menimbulkan prejudis dan cemburu. dalam masa yg sama juga muncul insan lain yang ingin mengubat duka dan lara. terubatkah luka tersebut andainya bahtera yg dilayari bergelora dipukul badai yg menggila.


Okay secara ringkasnya ulasan dari aku yang ingat2 lupa pasal novel nie ialah...Nama heroinnya ialah Nur Zarin Saidatul Akmar (Sori klu silap)..dia nie ada sorang kawan rapat kat kolej bernama Aida (nama panjang x ingat pulak)...Kawan Zarin nie bercinta dengan Azman, ntah di mana silapnya Azman nie putuskan hubungan percintaan ngan Aida..Aida sedih la..

Satu hari Aida nampak Zarin kuar ngan Azman bukan main mesra lagi..macam pakwe & makwe...so Aida sangat2 jeles dan berdendam ngan Zarin...bila balik kolej Aida x layan pun Zarin..

..........................................................

Zarin pulak rimas dengan Hafizul (bekas boifren dia) sebab asyik minta nak sambung balik hubungan percintaan mereka...di samping itu Zarin nie pulak selalu dapat surat & bunga dari peminat misteri yang bernama Hafifi...kat surat tu ayat2 dia sangat jiwang pendek kata kata2 puitis yang memberi Zarin semangat la...

Zarin nie marah pada Pak Su dia bernama Azman sebab putuskan hubungan/kecewakan kawan baik dia iaitu Aida..tapi setelah Pak Su dia terangkan kenapa & sebab apa dia putuskan hubungan tu Zarin pun boleh terima. demi untuk memohon maaf pada Zarin...Pak Su (Azman) Zarin nie ajak la Zarin g jalan2..gi minum la makan la..soping la...time tu la si Aida nampak dorang nie dan tersalah anggap...

Lagi sorang kawan sekuliah Zarin iaitu Haniff pun dikira rapat la jugak ngan Zarin...satu ri tu Haniff datang umah Zarin ajak dia gi taman ke mana ntah x ingat pulak..naik basikal...kebetulan Zarin baru je terima surat bersampul biru dari peminat misteri dia iaitu HAfifi...so Hanif nie tanya la surat dari sapa..Zarin cakap la tak tau dari sapa..tapi kata2 dia memberi aku semangat untuk hadapi kehidupan...dia cume bagi tau nama dia Hafifi..pastu Hanif nie cakapla...la pompuan upenya peminat misteri ko...

Di suatu hari yang lain pulak, tetiba datang keluarga Hafizul meminang Zarin..dan ibu Zarin trus terima pinangan tu tanpa mengetahui yang anaknya dah lama putus ngan Hafizul...demi untuk tidak mengecewakan hati seorang ibu...Zarin pun terima pinangan tu..walaupun tanpa rela...pasrah jelah...

Then Zarin tanya la kat Hafizul kenapa anta rombongan meminang x bagi tau dia dulu..dan Hafizul pun terpingga2...dia kata dia xde anta rombongan meminang...

Jadi persoalannya siapakah yang meminang Zarin???? sumenya akan terjawab di dalam novel ini..hahahahaha....

2 kesan degil:

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid said...

best tak? ape sipnosis dia? =)

C'est La Vie said...

@Khumaera Ismail aka Habibi Hamid best..nanti saya update lik entry nie utk masukkan sinopsis ok...