.

Saturday, July 09, 2011

Ragam Si Budak Mereng...

Ish2 tak baik la ko panggil orang mereng@gila...tapi kalau dah perangai dia memang camtu apa lagi nak buat?

Okaylah tetiba aku terasa nak bercerita pasal sorang dak nie..nama penuh dia aku x ingat mungkin Nur Diyana kot..kalau x silap ler...aku panggil dia Diyana jer...Dia merupakan osmet merangkap romet aku masa aku praktikal kat Ipoh..

Terus terang aku cakap la..dak nie nmpk lembut..sopan santan...ehh silap taip pulak sopan santun...bertudung lagi...tapi...

dont judge a book by its cover...

persoalannya di sini...selama 6 bulan aku dok situ..ehh tolak sebulan..jadi 5 bulan..ha selama 5 bulan aku dok situ..aku tak pernah nampak dia SOLAT....takkan UZUR sampai setengah tahun kut....pelik aku...

time solat Subuh..dia still tid0...time tengah azan zuhur (umah sangat dekat dengan surau) dia pulak kuar umah gi dating..ok aku bersangka baikla ye, mungkin dia solat kat luar kut...sebelum azan asar dia balik umah...duduk je depan tv..sampai la azan maghrib x naik2/masuk bilik....pastu dah abis waktu maghrib dia naik mandi & tidooooo..... <----ini citer hari cuti Sabtu, Ahad atau cuti2 yang dia x balik ke kampong...

okay nie citer time hari bekerja pulak....dia bangun mandi kul 7...siap2 trus g opis dalam kul 7.30..opis dia dekat je..kalau masuk kul 8.30, dan dia kuar umah kul 8 pun dia sempat sampai opis sebelum waktu opis...waktu zuhur & asar aku x tau la..okay bersangka baik..dia mungkin solat kat opis....tak pun lik umah solat kat umah....balik keje...selalunya dia smpai umah dulu...aku tengok dia dah terbongkang tido...smpai la abis waktu maghrib kul 10 kadang2 baru dia bangun...mandi..pastu sambung tido....x pun waktu maghrib dia bangun tido..tengok tv smpai bosan dah dekat2 kul 11...mandi pastu tido..hari2 camtu la aktiviti dia...korang persoalkan aku kenapa tak kejut dia bangun untuk solat??? fikirla dia dah besar okay..g keje boleh je bangun tepat pada waktu..x kan la solat x leh nak bangun kut...sendiri fikirlah...

setelah 5 bulan aku dok situ baru aku perasan dia XDE TELEKUNG...kesian, baju mahal2 boleh beli telekung x leh beli pulak...kenapa aku cakap begitu? sebab masa family dia anta barang masa bulan ke3 kut dia kat situ...dia ada kol aku..tp aku x perasan so aku xde la jwb kol tu...lik umah aku tengok telekung aku macam ada orang guna...biasalah mende hari2 kita guna kalau cara lipatan tu lain mestilah ada orang guna kan...dan aku syak mak dia yang pakai telekung aku tu....xpelah, aku x kisah pun..memang kesilapan la aku x cakap kat dak diyana tu macam nie..kalau nak solat pakai la telekung I..I rasa U xde telekung kan??? agak2 ape dia bakal jawab ye?

Itu kisah kemerengan dia yang pertama..nie kisah kemerengan dia yang ke2 pulak....ri tu opis aku ada wat event dak uitm..so berkotak2 la air mineral tak abis..aku bawak lik 1 kotak...dalam tu ada lebih kurang 30 botol air mineral yang kecil tu..500ml ekk...ha yang tu la...air mineral tu pulak bukan air mineral biasa yang leh kita jumpa kat kedai2 macam jenama cactus ke, spritzer ke (betul ke aku eja nie), kiranya susah nak jumpa la air mineral dengan label tu (tempahan khas kot)...aku letak kat tepi pintu umah aku..ohh ya umah aku 2 tingkat, nak bawak naik atas mau patah pinggang..so aku letak jelah kat bawah senang bila aku nak gi keje aku amik je...esoknya aku siap kira ada berapa botol sumenya...ha ada 30 botol tepat2....dalam seminggu lepas tu baru la aku ada perasaan nak bawak gi opis..sebab air mineral aku kat opis dah abis..dan untuk pengetahuan..dari hari aku bawak balik air mineral sekotak & mengira ada berapa banyak dalam tu..aku xde sentuh langsung dah kotak tu...ntah camne ntah aku boleh tertolak kotak tu..yang aku pelik..aik apasal kotak nie macam ringan je..x kan la 30 botol leh senang2 kotak nie bergerak.. aku pun ape lagi aku kuarkan sume air mineral tu..then aku kira satu persatu...2-3 kali jugak la aku kira...apasal ada 15 je nie...hmm..aku bersangka baik jelah, mungkin aku salah kira kut ri tu..tapi kali nie aku siap catit..ada 15 botol dalam nie...

then esoknya sebelum gi keje aku pun nak amik sebotol wat bekalan ke opis...lagi sekali aku terkejut kambing...kenapa rasa macam berkurang aje nie? aku pun kiralah balik..hah ada 10 je termasuk sebotol yang aku amik tu...mana 5 botol lagi nie??aku pun gi keliling umah check...then di tempat tidur dak Diyana nie aku perasan ada berbotol2 air mineral yang macam aku kenal je..kurang asam keping punya budak...kau sesuka hati je amik air mineral aku..ada ke aku cakap ini hak milik awam...ARGHHH!!!!!!...tensen2 sabo jelah aku....(untuk pengetahuan anda dak Diyana tu tido depan TV kat tgkat bawah..dia x tido sebilik ngan aku dah...so sume tilam busuk, bantal busuk, selimut busuk dan hati yang busuk sume dia angkut ke bawah...)kut ye pun mintak la izin dulu..ini tak sesuka hati buat rete sendiri....tensen2..berat2 sampai nak patah pinggang angkat dari dewan..masuk dalam kete..then bawak masuk ke rumah..dengan sesuka hati je dia leh amik 20 BOTOL air mineral tu dan hanya 10 botol untuk aku!!!! EEEEEEEeeeeee aku rasa nak debik2 jer....

tu kisah dia amik air mineral aku nie pulak kisah amik air berkarbonat SPRITE dari dalam peti ais...air tu penuh lagi sebotol, ada la baru minum seteguk...pastu hari lain aku nak minum..tengok2 dalam peti ais tinggal botol aje lagi..air nyer dah xde...huhu...sedih ke tak sedih?

dari dulu hingga sekarang orang suke sangat amik harta aku tanpa izin..dan jika anda (orang yang sesuka hati amik barang aku tu) terbaca entry ini, satu perkataan aku nak cakap SATU SEN PUN AKU TAK HALALKAN!!!! SILA GANTI BALIK HARTA AKU YANG KO AMIK!!!!

* harta aku yang diambik tanpa izin tu bukan setakat air mineral je sebenarnya lebih dari tu..cume belum sampai masa untuk aku bercerita...


0 kesan degil: