.

Tuesday, September 06, 2011

Mer0k0k = Bunuh Diri


Salam semua. Aku sangat pelik kenapa ramai yang merokok...alasannya x macho klu x merokok..macho sgt la klu dah tlentang x sedar diri kat hospital tu? Fikiran tertekan sbb tu merokok..abis x tertekan ke kalau xde duit nak beli rokok dan barang2 lain? Orang merokok nie memang giler...dan aku memang benci orang yang merokok...kalau anda merokok x yah berangan nak ngorat aku ok...aku memang pantang orang yang merokok nie...

Merokok sama la jugak macam bunuh diri sendiri..tapi dengan cara yang perlahan dan x nampak drastik..yelah bahan2 kimia dari rokok tu akan menyerap dalam organ dalaman badan bertahun2 lamanya...pastu bila dah rosak camne nak baiki lagi?? daripada menghancurkan fungsi dalaman badan macam tu aku rasa ada baiknya gi drive laju2 kat jalan raya pastu langgar je pokok tu kalau nak mati sangat kan...x pun dok je kat landasan keretapi tu..sakit kejap je kot...tapi nanti sambung la lik kesakitan yang berkekalan kat akhirat.

Kalau merokok organ dalaman akan sakit secara berperingkat2...kalau nasib sakit terus mati mungkin kurang sikit sakit tu kot..tapi kalau tanggung sakit bertahun2? pandai2 la sendiri...

tu citer pasal orang yang merokok..paling aku tension orang2 yang x merokok pun boleh terlibat sama..asap rokok tu lagi bahaya dari orang yang merokok...peratus mendapat penyakit tu lebih tinggi terhadap mereka yang menghidu asap rokok...

aku nak cakap orang yang merokok nie memang GILER!!!, JAHAT!!!, ZALIM!!! memang x berperikemanusiaan...sekalipun x sayang kat diri sendiri..tolong la syg orang lain yang berada di sekeliling anda...

kalau dah kawen, ada isteri..ada anak...kesian la pada mereka yang x bersalah tu...kerana tabiat anda yang merokok tu, dorang terdedah kepada bahaya yang bukan sedikit.

Fatwa pun dah lama menegaskan dan menjatuhkan hukum bahawa rokok itu HARAM!!! x percaya klik e-Fatwa


0 kesan degil: