.

Wednesday, July 25, 2012

Cerita "SAMPAH" buat aku menyampah

Rasanyer memang dah lama giler aku x tengok tv..lagi2 tengok drama/citer2 melayu...kenapa aku x tengok??? sebabnyer sume citer melayu macam sampah...ntah hape2 punya jalan cerita tah...makin tak berkualiti cerita2 melayu sekarang nie..

Kalau dalam tahun 90-an dulu ada la jugak cerita/drama yang boleh dikategorikan sebagai terhebat...contoh citer yang aku tengok kat tv3 dedulu bertajuk Cinderella..sampaikan aku leh nangis merajuk sebab miss tengok 1 episod gara2 arwah nenek aku (nenek aku meninggal tahun 2007) tengok citer Nabila ke Mutiara Hati ntah tajuknyer tu...ala yang ada pelakon Mas Aji dgn Bu Arini tu....Citer Cinderella nie heronya Ahmad Idham heroinnyer pulak Haliza Misbun..kiranyer citer cinta yg mampu menyentuh hati la....camtu jugak la citer sebelum2 tu lagi macam Cinta Antara Benua...kalau x silap aku pengarah utk dua citer yg aku sebut nie org yg sm kan...Mohd Noor Kadir..kalau x silap ler..hoho....

Jadi persoalannya adalah..kenapa citer melayu skrg macam sampah? Mana pergi karya2 hebat yang boleh meruntun jiwa? Filem2 melayu? lagi la toksah ckp sume pun memang x best..camne leh diiktiraf sebagai sebuah filem pun aku x tau la...

Ha citer yang paling baru yg mampu menyentuh hati aku ialah Syurga Mu Ramadhan...tu je la kot citer last yg boleh dikira hebat la jgk...yg lain, kalau jalan citer dah ok...ending mesti hampeh...ntah hape2 jer....Pelik jugak aku bukan ke selalu pelakon suke demand watak..katanyer nak watak yang berkualiti jer..tapi sekarang aku rasa ramai pelakon main amik jer apa2 watak pun...walaupun watak tu bakal menjebakkan diri si pelakon ke arah kontroversi..peduli apa kan..janji dapat duit...

p/s : paling aku menyampah bila lelaki pakai baju pompuan..pompuan plk pakai baju lelaki..memang menyampah giler...

0 kesan degil: