.

Friday, January 11, 2013

Salah Suntik???

Adoiyai smlm aku baca Berita Harian ada 2 kes salah suntik terhadap baby kecik yg x bdosa. 1 kes tu jururawat tu slh suntik kat baby psgn OKU smpai mengakibatkan tgn baby tu membengkak dan busuk, then masuk ICU pastu katanya tgn baby tu perlu dipotong utk buang daging yg busuk. Simpatinya aku kat baby tu & mak ayah dia. Lahir dgn cukup sempurna tp kerana kecuaian org lain dia pun bakal tidak sempurna. Ye org akan ckp dah takdir Tuhan utk baby tu... Betul takdir Tuhan, tp kenapa nurse tu x keje betul2, pekerjaan dia nie melibatkan nyawa org, jangan la kerja sambil lewa.

2nd masih pasal salah suntik, baby tu diberikan suntikan pengecutan rahim. Aduhai baby tu x berdosa apa2 kenapa doktor leh slh suntik, suntikan tu utk baby ke utk mak baby? Baca la betul2 sebelum wat apa2 tindakan.

Nie yg tetiba aku nak marah nie org selalu cakap bila tulisan buruk @ susah nak baca tu tulisan doktor kan... Patutnya tulisan doktor la perlu & mesti jelas untuk mudah dibaca. Tak payah la nak bagi alasan x cukup masa la apa la...klu dah jd mcm nie sampai hilang nyawa pesakit, ko ingat ko boleh keje lg ke sbg doktor??? Aku rasa x kut.

Awat ko nak emo2 nie??? Mesti ada yg akan tnya macam tu kat aku kan. Of koz aku emo, aku pun hampir pernah terkena. Doktor tulis nama2 ubat, then aku gi farmasi amik ubat2 tu...nasib baik la nurse yg tukang bg ubat tu check balik ubat yg diambik oleh nurse tukang amik ubat. Kalau tidak... X pasal2 dia bg ubat mata untuk cuci luka....choi...sgt2 mengarut ok. Aku bukan sakit mata, aku luka & doktor tulis ubat sapu luka bukan sapu mata...skrg sape nak dipersalahkan??? Doktor ke atau nurse yg amik ubat??? Ha fikir2kanlah dan slmt bekerja dgn teliti...

Sent from my BlackBerry® smartphone over the TuneTalk network

0 kesan degil: