.

Thursday, April 04, 2013

Suri Rumah vs Suri Pejabat

Hehe ada ke istilah Suri Pejabat? Ada la kot yang wat keje mcm suri rumah macam mop lantai, bancuh air, sapu sampah...

Cuma yang bezanya Suri Pejabat x 100% buat kerja suri rumah seperti memasak,jaga anak,basuh baju & yg sewaktu dengannya...tapi Suri Pejabat kebanyakkannya juga adalah Suri Rumah 1/2 masa so dorg kena wat keje 2x ganda la nampaknya kan...

Tetiba rasa macam best keje sebagai suri rumah, sebab waktu x penting sangat contoh macam basuh baju, semalam basuh kul 10 hari ni kul 2 pun xde sape nak marah asalkan baju kering.

Cuma macam UAI kata, Suri Rumah pun adalah 1 pekerjaan so pada suami2 di luar sana, mana2 isteri yang bekerja sebagai Suri Rumah sepenuh masa PERLU diberi GAJI. Ingat bagi gaji tau, jangan lupa tu.

Sent from my BlackBerry® smartphone over the TuneTalk network

2 kesan degil:

◕ D Y S H A S A H H I R ◕ said...

macam saya la suri rumah, huhu

C'est La Vie said...

bagusla tu...suri rumah ni pkerjaan yg mulia...bkn sng nk jg suri rumah kn :)