.

Wednesday, May 22, 2013

Wah....wah...wah...


Ok...camna aku nak cerita ni ya... camni jelah 1 hari tu aku google resepi then termasuklah ke 1 blog nie.... tengok2 macam kenal...tengok lagi...hmm x pastilah pulak kenal ke tak...aku tanya member2 aku..rupanya memang aku kenal...

Memang berubah betul life dia...dari orang biasa2 menjadi orang luar biasa..2-3ri jugaklah baca blog dia...so macam2 yang aku tau... apa keje dia, apa dia buat hari2, kemana dia pergi setiap hari, pendek kata segala2nya....sampai alamat rumah dia pun aku tau... korang mesti cakap aku stalker kan... sila tarik balik kalau korang terdetik sebegitu meskipun di dalam hati....

Camna aku boleh tau? Sebab dah terang2an blogger tu mendedahkan segala2 hal peribadinya... apa yang ingin aku nasihatkan pada semua...termasuklah jugak pada diri aku sendiri...berpada2lah dalam bercerita tentang diri sendiri...banyak keburukan dari kebaikannya

1st : JANGANLAH BUKA AIB SENDIRI SETELAH ALLAH MENUTUPNYA.
2nd : JANGANLAH TERLALU GAH BERCERITA APA YANG KITA MILIKI, KERANA DIKHUATIRI AKAN TIMBUL PERASAAN RIAK.

Kerana kelak kesannya yang mungkin terjadi adalah sesuatu yang paling buruk yang tak pernah terlintas difikiran...

Kesan dari perkara yg 1st diatas...
1st. Mungkin orang akan pandang rendah pada kita
2nd mungkin jugak orang tahu semua kelemahan2 kita

Kesan dari pkara yang 2nd tu pulak
1st menimbulkan iri hati pada orang lain.
2nd mungkin kejadian jenayah akan berlaku...sebab apa aku cakap camtu? Sebabnya dah leh susun plan yang sangat2 teliti..betul x? Contohnya kalau dia nk merompak...dia tau bila masa & waktu yang sesuai...

So akhir kata...Diam2 Sudah :p

Sent from my Samsung® Galaxy Note 10.1

0 kesan degil: