.

Wednesday, June 12, 2013

Susahnya Menjaga Anak



Ha jangan fikir bukan2 dan terus mengatakan yang aku merungut jaga anak sendiri okay...

Apa yang ingin aku bebelkan hari ini ialah pasal anak2 zaman sekarang tadi aku "facebooking" (kalau blog kita panggil blog walking kan, so facebook aku hantam bagi nama facebooking...okaylah tu kan xde la buruk sangat bila disebut & didengar hehe ) pastu terjumpa la gambar seorg lelaki... Umur mungkin lepasan SPM camtu so dah tentu2 ANAK ORANG kan belum lagi jadi SUAMI ORANG ataupun AYAH ORANG (x tau la pulak kalau dah jadi SUAMI ORANG) muka dah elok pendek kata hensem la...tapi yang x berkenan di mata aku pakai rantai la pulak...adoiyai ko tu Islam, janganlah buat camtu "bajek" korea la tu kononnya huh!!! Tetiba aku berkata di dalam hati susahnya menjaga anak...

Ni pulak citer dah lama , pun dari facebooking...seorang perempuan...mungkin lepasan SPM & masih menyambung pelajaran ataupun mungkin dah abis belajar kut...tetiba tukar status kat FB is engaged...aik bila masa dia btunang??? Mungkin aku je x tau kot... Pastu tetiba is married la pulak...dah kawen??? X wat kenduri kut sebab tu aku x tau...pastu 2-3 hari kemudian is engaged balik...adoiyai dah sah2 suka2 je buat status camtu? Kalau kwn2 mak ayah dia ada dalam senarai friend FB dia pastu dorg tnya kat mak ayah pompuan tu bila anak awak tunang@kawen??? Sampai hati x jemput... X kesian ke kat mak ayah tu... MALU kot... Tu lom lagi tambah malu dengan gambar2 romantik dengan boipren yang diupload kat FB tu... MALU mak ayah berganda2...tetiba aku berkata2 di dalam hati susahnya menjaga anak...

#Semoga anak aku dapat dibentuk dengan sempurna meskipun aku sedar terlalu banyak pengaruh negatif dan cabaran di luar sana. Amin. 

Sent from my BlackBerry® smartphone over the TuneTalk network

0 kesan degil: