.

Thursday, February 20, 2014

Perlu ke???

Salam,

Oh nooo....dah pukul 2pg rupanya...aku belum tido lagi...ni gara2 baca blog orang la nie..alamak...bateri Note pun dh nk abis...takpe aku taip secara pantas jelah ya...kenapa tajuk post kali ni seperti di atas "Perlu ke???"

Okay apa yang ingin aku ceritakan nie? 1st kadang2 blogger ni memang beruntung bila ramai follower orang dah kenal dan boleh dikatakan tahap2 celebrity la jugak kan...semua cerita harus diceritakan dalam blog...persoalannya "Perlu ke???".... ye anda ramai follower..ramai yg ingin tahu setiap apa yg anda lakukan...tapi harus diingat..bila anda post pasal anda bercuti ke sana sini...beli brg2 branded yang harga cecah ribuan malah puluh atau ratus ribuan ringgit...jangan lupa ada insan2 yang x mampu pun nak beli barang yang harga x sampai 2 angka...malah 1 angka pun belum tentu mampu...so dalam hati mereka akan terbit rasa cemburu... pada si blogger pulak..ikhlaskah anda bercerita atau ada terselit rasa riak??? okay sorry blog anda untuk golongan atasan..bukan untuk blogger kelas sederhana macam aku.... huhu - sedar diri -

2nd sebagai seorang perempuan, isteri atau mungkin seorg ibu ingin aku tekankan kita ini perempuan...yang banyak batas2 perlu dijaga...aurat, aib dan maruah...fikirlah... malas nak cerita panjang.. - aku juga tidak sempurna -

3rd berkait dengan yg 1st tadi....keselamatan...x perlulah nak post gambar rumah...alamat rumah bagai..kalau dah kena rompak...baru nak menyesal???

Bukan semua orang mampu dan dapat apa yg kita dpt...walaupun dunia dah semakin canggih...sikap dengki tu tetap ada...jangan nanti ada yang nak jatuhkan kita melalui cara yang tak pernah kita duga.

Ingat apa yg kita ada milik Allah..sekelip mata Allah boleh tarik balik... Berhati2 dengan niat, kata2 dan perbuatan kita.

Betulkan aku jika aku salah....

Sent from my Samsung® Galaxy Note 10.1

4 kesan degil:

Fazil Hamid said...

terima kasih diatas perkongsian ini..manusia mudah alpa..kita harus saling ingat mengingati...

C'est La Vie said...

@Fazil Hamid..thx koz singgah di blog sy...
 "Demi masa! Sesungguhnya manusia berada dalam kerugian, kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh, dan mereka yang berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan kesabaran" (Surah al-'Asr; 1-3) sy pun byk kekurangan kdg2 tlepas pandang yg sy pun buat silap....so sm2lah kita nasihat-menasihati :)

faizah muhammad said...

tagline dia senang je "sendiri mau ingat lah"..tp sahabat yg baik saling mengingati..x gitu ? ^_^

Sent from my Samseng Kg Dusun 90210

C'est La Vie said...

@faizah muhammad betul tu...(y)