.

Thursday, May 01, 2014

Aduhai Mak Bapak Zaman Sekarang

Salam, malas nak citer panjang..tapi secara purata kebanyakkan ibu bapa zaman sekarang memang camnie.... harap2 aku x tergolong dalam golongan2 ibu bapa yang aku cakap ni lah... in sha Allah...

Ok sebagai mak bapak..korang nmpk ank korang terutamanya yg umur bawah 2 tahun kira masih boleh dipanggil baby la..panjat tangga...jalan kat tgh jln raya...masuk bilik air dan main2 dalam tu, panjat tempat2 tinggi,main botol2 kaca sampai pecah, panjat meja dan apa2 perkara lagi yang boleh mendatangkan bahaya pada si anak..apa yg korang akan buat??? Kalau aku cpt2 amik si anak letak tempat selamat...

Yang menghairankan aku mak bapak zaman sekarang cepat2 gi ambik camera nak tangkap gambar si anak...nak record video & sebagainya.... ingat bahaya tu x tunggu walau sesaat pun...kot tgh tgkp gambar tu si anak terjatuh ke, terpijak kaca...dan macam2 ter lagi...menyesal takde guna dah...

So berpada2lah dalam setiap apa yang ingin kita lakukan dan ingin kita buat...

Sekian...

Sent from my Samsung® Galaxy Note 10.1

2 kesan degil:

Bitt (double IS) said...

kalau saya yg nampak mak dia pegang camera..saya yg cepat2 tolong anak dia...alang2 boleh masuk dlm gambar dia sekali kan :)

Bitt (double IS) said...

kalau saya yg nampak mak dia pegang camera..saya yg cepat2 tolong anak dia...alang2 boleh masuk dlm gambar dia sekali kan :)